Prototipul Taycan – demonstratie in cursa de anduranta de la Nardo

În 24 de ore, un model de pre-producție Taycan a parcurs o distanță de 3.425 de kilometri, parte a unui test pe circuitul de mare viteză de la Nardò, din Italia, chiar înainte de premiera mondială de pe 4 septembrie. Această distanță acoperă aproximativ distanța de la Nardò la Trondheim, oraș situat în Norvegia.

Cursa de anduranță Taycan, pe înserat. Foto: Porsche

Cursa de anduranță – Taycan
Foto: Porsche

În ciuda temperaturilor foarte ridicate de pe pista de testare din sudul Italiei, viteza medie atinsă a fost cuprinsă între 195 și 215 km/h. Cu temperaturi maxime de 42 de grade Celsius și o temperatură pe pistă de până la 54 de grade Celsius, modelul Taycan și-a dovedit abilitățile pe distanțe lungi, înainte de lansarea oficială. Testul a fost efectuat fără întreruperi, fiind necesare scurte popasuri doar pentru încărcarea rapidă a bateriei și schimbarea piloților. Echipa a fost formată din șase piloți de test Porsche. Testul de asigurare a calității a avut loc ca parte a unui test de rezistență în condiții climatice cu temperaturi ridicate.

Stefan Weckbach, vicepreședinte al liniei de producție Taycan, a fost încântat să declare că „Modelul Taycan a dominat această cursă ambițioasă de rezistență fără probleme”, adăugând că „rezultatul obținut la Nardò evidențiază avantajele tehnologiei unice de 800 de volți și maturitatea acesteia. Înainte de a lansa Taycan pe piață la sfârșitul anului, vom fi acoperit peste șase milioane de kilometri de testare pe tot globul.”

Cursa de anduranță de la Nardò Foto: Porsche

Cursa de anduranță de la Nardò
Foto: Porsche

Tehnologia: sistemul de 800 de volți
Porsche Taycan este primul autovehicul de serie complet electric, cu o tensiune de 800 de volți în sistem. Această tehnologie a ajutat 919 Hybrid să câștige cursa de 24 de ore de la Le Mans de trei ori la rând, iar acum face saltul în producția de serie.

Tehnologia de 800 de volți permite performanțe ridicate în mod constant, reduce timpul de încărcare, scade greutatea și spațiul de cablare. În timpul curselor de testare a rezistenței de la Centrul Tehnic Nardò au fost utilizate stații de încărcare de mare putere, de 800 de volți, de la Porsche Engineering Group GmbH. Acestea sunt, de asemenea, utilizate în joint-venture Ionity.

Managementul termic sofisticat al lui Taycan și-a arătat și el performanțele în Nardò. Managementul termic se referă la sistemul inteligent și extrem de eficient pentru răcirea și încălzirea componentelor sub înaltă tensiune. Acest lucru previne pierderile potențiale de energie datorate generării excesive de căldură și asigură că temperatura optimă pentru cel mai eficient proces de încărcare a fost atinsă când automobilul ajunge la o stație de încărcare.

Stația de încărcare DC pe pista de testare în Nardò. Foto: Porsche

Stația de încărcare DC pe pista de testare în Nardò.
Foto: Porsche

Automobilul: prima mașină sport full-electrică de la Porsche
Noul Porsche Taycan nu înseamnă doar rezistență. Propulsia electrică este proiectată astfel încât să își poată dezlănțui întreaga putere chiar și după accelerarea succesivă, la intervale scurte de timp. La sfârșitul lunii iulie, un vehicul pre-producție a accelerat de la 0 la 200 km/h de 26 de ori succesiv pe un aerodrom. Valoarea medie rezultată din cursele cronometrate s-a situat sub 10 secunde. Diferența dintre cele mai rapide și cele mai lente teste de accelerare a fost de 0,8 secunde.

Mic popas pentru încărcarea Taycan-Prototype Foto: Porsche

Mic popas pentru încărcarea Taycan-Prototype
Foto: Porsche

Pista: Centrul Tehnic Nardò din Puglia (Italia)
Centrul Tehnic Nardò are peste 20 de piste și facilități de testare întinse pe o suprafață de peste 700 de hectare, cu 90 de companii din sectorul auto printre clienții săi și are peste 150 de angajați. Din 2012, centrul testare este condus de Porsche Engineering Group GmbH, o filială deținută integral de Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart.

Centrul de testare a fost înființat în 1975, odată cu construcția legendarului circuit și oferă opțiuni extinse de testare pentru orice etapă de dezvoltare. Circuitul de mare viteză – singurul de acest fel din lume și care măsoară 12,6 kilometri – a fost construit pentru a putea testa mașinile în condiții extreme și pentru a eficientiza procesele de dezvoltare. Renovarea centrului de testare a fost finalizată cu succes la jumătatea lunii iulie. Printre îmbunătățirile aduse a fost instalarea unui sistem inovator în caz de accidente, dezvoltat special de Porsche Engineering pentru testele de mare viteză de la Nardò. Lucrările au inclus, de asemenea, renovarea completă a spațiului care cuprinde pistele de testare, de 106.000 mp.

Schimbul piloților Foto: Porsche

Schimbul piloților în timpul cursei de anduranță de 24 de ore. 
Foto: Porsche

Informații suplimentare, precum și materiale foto și video găsiți în Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com.

This entry was posted in Motorsport and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *