Noul Porsche Taycan stabileste un record la Nurburgring-Nordschleife

Porsche stabilește noi standarde pentru mașinile sport cu patru uși, full electric, pe Nürburgring-Nordschleife. Pilotul de teste Lars Kern a dovedit pista legendară, cunoscută sub numele de Iadul Verde, în șapte minute și 42 de secunde. Timpul a fost stabilit pe parcursul de 20,6 kilometri, folosit de obicei pentru tentative de doborâre de record. În timpul acestei încercări, Lars Kern a condus un Taycan pre-serie.

Taycan prototype on its way to the Schwalbenschwanz section. Photo: Porsche

Taycan prototype on its way to the Schwalbenschwanz section.
Photo: Porsche


“Porsche Taycan este potrivit și pentru piste de curse și a demonstrat asta în mod convingător chiar aici, pe cel mai dificil circuit din lume”, explică Kern. „Încă o dată sunt impresionat de stabilitatea manevrabilității acestei sportive electrice în toate porțiunile de mare viteză, cum ar fi Kesselchen, și cât de bine accelerează din secțiunile strânse, precum Adenauer Forst.”

Lars Kern in the cockpit of the Taycan prototype. Photo: Porsche

Lars Kern in the cockpit of the Taycan prototype.
Photo: Porsche

„Modelul Taycan a stăpânit perfect Triple Endurance Run. În primul rând, mașina noastră sport electrică a demonstrat reproductibilitatea performanțelor sale ca parte a unui test intens, care a implicat 26 de accelerări succesive de la zero la 200 km / h. Apoi a parcurs 3.425 de kilometri în 24 de ore la Nardò, fără probleme, iar acum stabilește un record la Nürburgring-Nordschleife “, remarcă Stefan Weckbach, vicepreședinte pentru gama de produse Taycan. „Numeroși factori contribuie la această performanță și la eficiența motorului, de asemenea, la viteze mari. Aceștia includ sistemele de șasiu care reacționează într-o fracțiune de secundă, precum și aerodinamica remarcabilă.”

Rear view of the Taycan prototype in the Aremberg section. Photo: Porsche

Rear view of the Taycan prototype in the Aremberg section.
Photo: Porsche

Inginerii de dezvoltare au început să testeze Taycan pe Nürburgring-Nordschleife încă dintr-o etapă de dezvoltare timpurie, pe un simulator, astfel încât să poată evalua performanțele sale pe o pistă virtuală de curse. În acest proces, unul dintre principalele obiective a fost studierea managementului termic, care are o contribuție importantă la obținerea unui timp bun pe pistă.

Anterior: teste de anduranță de 24 de ore și accelerări în serie
Modelul Taycan poate parcurge atât trasee de curse, cât și de anduranță: în 24 de ore, Porsche a parcurs o distanță de exact 3.425 de kilometri, în stadiul de prototip ca parte a unui test pe pista de mare viteză de la Nardò (Italia). Acest lucru echivalează aproximativ cu distanța de la Nardò la Trondheim, în Norvegia. La temperaturile extrem de ridicate din sudul Italiei, viteza atinsă a fost între 195 și 215 km / h. La temperaturi maxime în aer de 42 de grade Celsius și pe pistă de 54 de grade Celsius, prototipul Taycan și-a demonstrat calitățile pe distanțe lungi, chiar înainte de lansarea producției de serie. Testul a fost finalizat fără întreruperi, prototipul trebuind să facă o pauză doar pentru încărcări rapide ale bateriei și schimbări ale pilotului.

Taycan prototype on its record lap. Photo: Porsche

Taycan prototype on its record lap.
Photo: Porsche

La sfârșitul lunii iulie, un vehicul pre-serie a accelerat de la zero la 200 km / h de nu mai puțin de 26 de ori, succesiv, pe o pistă de aeroport. Valoarea medie de accelerație din cursele cronometrate a fost sub zece secunde. Diferența dintre cele mai rapide și cele mai lente încercări a fost de 0,8 secunde.

Noul Taycan: prima sportivă full-electric de la Porsche
O întreagă gamă de caracteristici tehnice garantează o performanță impresionantă a modelului pe pista de curse:

• Porsche Taycan are două motoare electrice, excepțional de eficiente, pe punțile față și spate și, prin urmare, dispune de tracțiune integrală. Sistemele de tracțiune integrală și controlul tracțiunii funcționează semnificativ mai rapid decât sistemele convenționale. De exemplu, dacă o roată alunecă, motoarele electrice o reglează într-o fracție de secundă.

• Controlul integrat Porsche 4D-Chassis analizează și sincronizează toate sistemele de șasiu în timp real. Acestea includ suspensia adaptativă, cu tehnologie cu trei camere, controlul electronic al amortizării PASM (Porsche Active Suspension Management), precum și sistemul de stabilizare electromecanică a ruliului Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), la care se adaugă Porsche Torque Vectoring Plus (PTV). Mașina care a stabilit noul record a avut, de asemenea, direcție pe puntea spate și anvelope de 21 inci.

• Taycan este primul model de serie cu o tensiune a sistemului de 800 de volți, spre deosebire de cea normală, de 400 de volți folosită până acum pentru mașinile electrice. Beneficiile includ niveluri ridicate de performanță constantă.

• Profilul modurilor de conducere al noului Taycan oferă setări speciale pentru a valorifica la maxim avantajele la condus full electric. În modul „Sport Plus”, solicitările șoferului sunt implementate într-un mod extrem de dinamic. Drept urmare, strategia de răcire și încălzire a bateriei a fost concepută pentru performanțe maxime. În același timp, clapetele de aer de răcire sunt deschise, spoilerul spate este extins mai devreme pentru o ridicare minimă, în timp ce setarea șasiului devine optimizată pentru performanțe maxime de pistă de curse, iar suspensia este reglată permanent în poziția cea mai joasă.

Stefan Weckbach, Vice President Product Line Taycan, and Porsche test driver Lars Kern (l-r) after the record lap on the Nürburgring-Nordschleife. Photo: Porsche

Stefan Weckbach, Vice President Product Line Taycan, and Porsche test driver Lars Kern (l-r) after the record lap on the Nürburgring-Nordschleife.
Photo: Porsche

This entry was posted in Lansari modele noi, Motorsport and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *