Noul 911 RSR reproiectat, asteptat sa apere titlul de campion mondial

Porsche se bazează pe noul 911 RSR (modelul anului 2019) pentru a apăra titlul FIA World Endurance Championship (WEC). Mașina de curse, care respectă regulamentele FIA GTE, este un proiect complet nou. Automobilul de la Weissach a suferit îmbunătățiri în toate domeniile și va înlocui modelul de succes 911 RSR, cu care Porsche a câștigat campionatul mondial al producătorilor și șoferilor în cadrul FIA WEC, precum și cursa clasică de anduranță de la Le Mans (Franța) și cursele IMSA de la Sebring și Road Atlanta (Petit Le Mans) printre alte evenimente din 2019.

The new Porsche 911 RSR (2019) Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019)
Photo: Porsche

În dezvoltarea noului Porsche 911 RSR, au fost strânse și adoptate informații substanțiale și predecesorul său de succes. “Începând cu 2017, RSR 911 ne-a oferit mai mult de 20 de victorii de clasă în campionatul mondial, precum și în seriile de curse pe distanțe lungi din America de Nord și Europa. Obiectivul nostru, în partea de dezvoltare, a fost de a face și mai bună o mașină deja foarte bună. Inginerii de la Weissach au realizat perfect acest lucru, în toate aspectele sale”, spune Fritz Enzinger, vicepreședinte Porsche Motorsport.

“Nu ne culcăm niciodată pe lauri”, explică Pascal Zurlinden, director GT Factory Motorsport. “Am analizat pe larg toate campaniile cu Porsche 911 RSR, atât pe cele ale fabricii cât și pe cele ale clienților. Inginerii noștri au observat că există mai multe zone cu potențial de îmbunătățire. Am făcut progrese semnificative în dezvoltarea mașinii noastre pentru următoarea perioadă de omologare de trei ani, în special în domeniile complexe de manevrabilitate, eficiență, durabilitate și mentenanță. În proporție de 95%, mașina este nouă. Singurele componente pe care le-am păstrat neschimbate față de predecesoare sunt farurile, sistemul de frânare, ambreiajul, scaunul șoferului și părți ale suspensiei. Testele de până acum au funcționat excelent. Așteptăm deja primele curse ale sezonului 2019/2020 FIA WEC. ”

The new Porsche 911 RSR (2019) Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019)
Photo: Porsche

Motorul plat nou cu capacitate mai mare
În ceea ce privește sistemul de propulsie, Porsche rămâne credincios căii alese. Cel mai nou 911 este, și el, alimentat de un motor cu șase cilindri aspirat natural. Unitatea boxer foarte eficientă, amplasată în fața punții spate, are o capacitate de 4.194 cm3 și – în funcție de dimensiunea restricționării – produce aproximativ 515 CP. Noul motor este cel mai mare motor boxer care va fi montat într-un Porsche 911 ex-works și oferă o fiabilitate mai bună pe o bandă mai mare de turații, comparativ cu agregatul de 4 litri al predecesorului. Puterea este livrată pe roțile din spate printr-o cutie de viteze secvențială cu șase trepte, cu o viteză mai mare de răspuns, mai rigidă și cu o greutate optimizată. Noul sistem de transmisie din Porsche 911 RSR asigură o schimbare a vitezelor mai rapidă și o eficiență sporită. Cele două țevi de evacuare ies acum pe fiecare parte, în fața roților din spate. Noua conductă de gaze de eșapament economisește greutate și este avantajoasă din punct de vedere aerodinamic.

The new Porsche 911 RSR (2019) Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019)
Photo: Porsche

Odată cu repoziționarea țevilor de evacuare, s-a creat spațiu pentru un difuzor optimizat. Componenta distinctă din spatele modelului Porsche 911 RSR generează acum și mai mult forță deportantă. Datorită optimizării fluxului de aer la partea frontală și la partea laterală, eficiența aerodinamică și stabilitatea au crescut semnificativ, îmbunătățind astfel în continuare utilizarea și durabilitatea anvelopelor în timpul cursei.

Concentrare pe activitatea șoferilor și mecanicilor
Anduranța și ușurința în mentenanță sunt factori critici în cursele pe distanțe lungi. Din acest motiv, Porsche a pus un accent special pe aceste aspecte atunci când a dezvoltat noul RSR 911. Cockpit-ul a fost refăcut în ideea unei mai bune utilizări. În acest sens, feedback-ul detaliat din partea piloților Porsche s-a dovedit de neprețuit. La fel ca și în cazul predecesorului, caroseria din plastic armat cu fibră de carbon poate fi înlocuită rapid și astfel eficientizează opririle la standuri în cursele pe distanțe lungi.

The new Porsche 911 RSR (2019) Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019)
Photo: Porsche

Pentru a oferi șoferilor o protecție suplimentară, elementele de siguranță active și pasive din Porsche 911 RSR au fost revizuite extensiv. Sistemul de avertizare de coliziune permite șoferilor o imagine de ansamblu mai bună pentru a detecta suficient de devreme autoturismele care se apropie. Cușca de ranforsare optimizată, panoul de impact lateral FIA în ușă și carcasă, precum și protecția suplimentară pentru picioare în caz de impact îmbunătățesc siguranța pasivă în caz de accident. Alte caracteristici noi includ trapa din plafon detașabilă și scaunul de curse montat rigid, prevăzut cu un sistem de centuri de siguranță în șase puncte pentru șofer.

Prima cursă, în septembrie 2019
“Lucrăm la conceptul noului Porsche 911 RSR din 2017. Primele proiecte au fost create folosind software-ul CAD. În august 2018, cele mai bune automobile 911 de curse de până acum au terminat primii kilometri pe pista de test a fabricii din Weissach”, spune Pascal Zurlinden, descriind etapele importante ale dezvoltării mașinii. În următoarele luni, echipa de fabrică a efectuat numeroase teste. Piloți Porsche cu experiență au luat loc, rând pe rând, la volanul noului RSR 911. În paralel, aerodinamica a fost reglată în tunelul aerodinamic Porsche. “O altă etapă a avut loc în martie 2019, la Le Castellet, unde am inclus echipele tehnice de la WEC și IMSA. Am acoperit peste 6.000 de kilometri pe parcursul a 30 de ore, fără incidente tehnice. Piloții și inginerii au fost foarte mulțumiți. Mașina a primit omologarea de curse la 1 iulie” a adăugat Zurlinden.

The new Porsche 911 RSR (2019) Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019)
Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019) Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019)
Photo: Porsche

Premieră mondială la Goodwood
Cel mai spectaculos 911 din toate timpurile are premiera mondială pe 6 iulie, la Goodwood Festival of Speed (Marea Britanie). Porsche 911 RSR își va sărbători, de altfel, și debutul său în curse, tot pe insulele britanice – la etapa de deschidere a sezonului de la FIA World Endurance Championship (WEC) de la Silverstone, pe 1 septembrie. Înainte de aceasta, automobilul actualilor campioni mondiali ai producătorilor se va înfrunta cu producătorii rivali care concurează la clasa FIA WEC GTE-Pro pentru prima dată la Barcelona, în Spania, la un prolog de două zile în perioada 23-24 iulie. Echipa Porsche GT va concura cu două mașini de fabrică, la opt runde din sezonul 2019/2020, cu piloții Michael Christensen (Danemarca) și Kévin Estre (Franța), precum și cu Gianmaria Bruni (Italia) și Richard Lietz (Austria). În campionatul IMSA WeatherTech SportsCar, trecerea la cel mai nou model va avea loc în sezonul 2020. În America de Nord, încă două mașini de fabrică Porsche 911 RSR vor lupta pentru titlul categoriei GTLM împotriva producătorilor concurenți. Pentru echipele de clienți, vehiculul va fi disponibil din sezonul 2020/2021 al FIA WEC.

The new Porsche 911 RSR (2019) at the Goodwood Festival of Speed Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019) at the Goodwood Festival of Speed
Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019) at the Goodwood Festival of Speed Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019) at the Goodwood Festival of Speed
Photo: Porsche

Pentru prima dată, mașinile de curse din fabrică de la Weissach vor fi colorate în două modele diferite: Albul tipic Porsche va continua să fie culoarea dominantă pe mașina nr. 91. Accentele adăugate includ o bandă roșie plasată central, care se extinde de la capota din față, peste plafon, până la șorțul spate, precum și pragurile laterale roșii. Accentele gri pe laterale completează designul clar și dinamic. Pe mașina nr. 92, culorile albe și gri sunt inversate. Aripile din spate și oglinzile laterale sunt negre, în loc de alb, astfel încât fanii să poată face diferența între cele două.

The new Porsche 911 RSR (2019) Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019)
Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019) Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019)
Photo: Porsche

Date tehnice Porsche 911 RSR model 2019

Concept
● Mașină de curse monopost pentru categoria FTE GTE (SUA: GTLM)

Greutate / dimensiuni
● Greutate de bază: aprox. 1.245 kg
● Lungime: 4.593 mm (fără splitter, aripă spate, difuzor)
● Lățime: 2.042 mm (puntea față) / 2.050 mm (puntea spate)
● Ampatament: 2.513 mm

Motor
● Boxer cu șase cilindri răcit cu apă, plasat în fața punții spate; capacitate 4.194 cc, cursa 81,5 mm, alezaj 104,5 mm; ca. 378 kW (515 CP) în funcție de restrictor; Tehnologie cu 4 valve; injecție directă de combustibil; lubrifiere uscată; o singură volantă; putere limitată prin restrictor; accelerator electronic; sistem de evacuare lateral.

Transmisie
● Cutie de viteze secvențială, cu șase trepte de viteză, cu greutate optimizată; axă longitudinală cu doi arbori cu angrenaj conic; schimbarea prin intermediul actuactorului electronic; clapete de schimbare pe volan; carcasa cutiei de viteze din magneziu; diferențial cu auto-blocare multi-disc cu unitate visco; ambreiaj cu trei discuri de carbon.

Caroserie
● Caroserie din aluminiu-oțel și compozit, cu greutate optimizată; trapă de plafon detașabilă; Celulă de combustibil FT3 în partea din față a mașinii; cușcă anti răsturnare sudată; scaun în conformitate cu FIA 8862-2009; montat rigid pe șasiu; șase puncte de siguranță pentru utilizarea cu HANS®; pedale reglabile longitudinal; componente optimizate aerodinamic și cu eliberare rapidă din caroserie realizate din CFRP; aripa din spate cu suporturi “gât de lebădă”; sistem pentru patru cricuri pe aer cu supapă de siguranță; sistemul de stingere a incendiilor activat electronic; parbriz încălzit.

Suspensie
Față:
● Dubla; amortizor de vibrație cu patru căi; cu configurație cu arc; bare anti-ruliu, reglabile prin poziția lamei; servodirecție electro-hidraulică.

Spate:
● Dubla; amortizor de vibrație cu patru căi; cu configurație cu arc; bare anti-ruliu, reglabile prin poziția lamei; servodirecție electro-hidraulică; arbori de transmisie tripod.

Frâne
● Două circuite independente de frână pentru puntea față și spate, reglabile prin intermediul barei de echilibrare.

Frâne față:
● Etriere de aluminiu dintr-o singură piesă, cu șase pistoane, cu cuplaj cu eliberare rapidă; discuri de frână din oțel, ventilate intern, cu diametrul de 390 mm; plăcuțe de frână de curse; conducte de răcire optimizate pentru frâne.

Frâne spate:
● Etriere de aluminiu dintr-o singură piesă, cu șase pistoane, cu cuplaj cu eliberare rapidă; discuri de frână din oțel ventilate intern, cu diametrul de 355 mm; plăcuțe de frână de curse; conducte de răcire optimizate pentru frâne.

Roți / anvelope
Față:
● Roți turnate din aliaj ușor, tip 12,5Jx18 25 cu piuliță de blocare centrală și piulițe de roată; Michelin slick 30 / 68-18.

Spate:
● Roți turnate din aliaj ușor, tip 13Jx18 37 cu piuliță de blocare centrală și piulițe de roată; Michelin slick 31 / 71-18.

Electrice
● Unitate Cosworth Central Logger; volan multifuncțional CFRP cu afișaj integrat; clapete de schimbare și sistem de eliberare rapidă; Sistem de evitare a coliziunilor; alternator controlat în legătură cu bateria LiFePo4; Faruri cu LED; stopuri LED plus lumină de ploaie; numărul de înregistrare iluminat și sistemul de lumini leader; lumină neagră în interiorul cabinei; oglinzi retrovizoare reglabile electric cu funcție de memorie; sistem de monitorizare a presiunii în pneuri (TPMS); Sistem de aer condiționat; sistem de panou de comutatoare, tip membrană, pe consola centrală, cu etichetare fluorescentă.

The new Porsche 911 RSR (2019) Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019)
Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019) Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019)
Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019) Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019)
Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019) Photo: Porsche

The new Porsche 911 RSR (2019)
Photo: Porsche

Informații suplimentare, materiale foto și video găsiți în Newsroom Porsche: newsroom.porsche.de. Canalul Twitter @PorscheRaces oferă actualizări live de la Porsche Motorsport cu cele mai recente informații și fotografii de la piste de curse din întreaga lume.

This entry was posted in Motorsport and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *