Crestere la cote inalte pe primele sase luni, pentru Porsche

În primele șase luni ale anului 2019, Porsche AG, și-a crescut, încă o dată, veniturile din vânzări, rezultatul operațional înaintea cheltuielilor excepționale, livrările și numărul de angajați. Venitul din vânzări a crescut cu 9%, până la 13,4 miliarde de euro, comparativ cu perioada similară a anului precedent.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Rezultatul operațional înaintea cheltuielilor excepționale a crescut cu trei procente, până la 2,2 miliarde de euro; Randamentul vânzărilor înaintea cheltuielilor excepționale a fost de 16,5%. Livrările au crescut cu două procente, compania predând clienților 133.484 de vehicule până la sfârșitul lunii iunie. Numărul de angajați a crescut cu cinci procente, până la 33.839 de persoane, în prima jumătate a anului 2019.

“Rezultatele noastre pe prima jumătate de an reprezintă o bază solidă pentru un 2019 de succes în afaceri. Un factor esențial pentru această reușită îl reprezintă gama noastră atractivă de produse”, explică Oliver Blume, președintele Comitetului Executiv al Porsche AG. “În primele șase luni ale acestui an, am lansat o serie de produse inovatoare pe piață, precum noul 911, 911 Cabriolet, Cayenne Coupé, 911 Speedster, 935, 718 Spyder și GT4”.

“După un prim trimestru plin de provocări în acest an, am revenit în forță”, spune Lutz Meschke, vicepreședinte și membru al Comitetului Executiv pentru Finanțe și IT în cadrul Porsche. Potrivit lui Meschke, rezultatele de creștere se datorează, în principal, volumului mai mare de vânzări de automobile. În schimb, efectele diferențelor de curs valutar și cheltuielile aferente ofensivei de mobilitate electrică au avut un impact negativ.

Cheltuieli excepționale în al doilea trimestru al anului 2019

Problema diesel a avut ca rezultat cheltuieli excepționale în valoare de 0,5 miliarde de euro în al doilea trimestru. După cheltuielile excepționale, rezultatul operațional a fost de 1,7 miliarde de euro. Randamentul vânzărilor după cheltuielile excepționale a fost de 12,5%.

În mai 2019, Parchetul de pe lângă Stuttgart a încheiat complet procedurile împotriva Porsche AG în legătură cu abaterile de la cerințele de reglementare pentru anumite vehicule Porsche, prin emiterea unei notificări de amendă. Amenda, în valoare de 535 milioane de euro, a contat într-o penalizare de 4 milioane de euro pentru neglijență în serviciu în testarea motoarelor și un sechestru judiciar pe beneficii economice în valoare de 531 de milioane de euro. Sechestrul se bazează în mare măsură pe profitabilitatea companiei. Rezervele au fost deja constituite în primul trimestru al anului la nivelul grupului Volkswagen, pentru riscul unor posibile obligații de plată rezultate din amenzi. Porsche AG a inclus efectele financiare ale notificării de amendă în cel de-al doilea trimestru.

Livrări către clienți: cea mai mare creștere pentru Cayenne

Porsche AG a livrat 133.484 de vehicule în întreaga lume în prima jumătate a anului 2019, reprezentând o creștere de două procente față de aceeași perioadă din anul precedent. Au fost livrate 41.725 de automobile Cayenne, marcând cea mai puternică creștere a unui model, cu un plus de 45%. Noua generație a fost disponibilă pe toate piețele începând din acest an, în timp ce versiunea Coupé a sosit în dealership-uri în luna mai. Cel mai vândut model la nivel mondial rămâne Macan, cu 47.367 livrări.

Porsche a înregistrat o creștere de 28% în China până la sfârșitul lunii iunie. În Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu, livrările au crescut la 57.397 vehicule, reprezentând un plus de 20% față de perioada anului precedent. În SUA, Porsche a reușit, de asemenea, să își consolideze poziția în prima jumătate a anului 2019, atingând o creștere de trei procente, cu 30.257 livrări.

Perspective pentru anul 2019

Porsche se așteaptă ca livrările să crească în anul financiar 2019, bazându-se în parte pe produsele noi, precum Cayenne Coupé, 718 Spyder și 718 Cayman GT4. Taycan, primul automobil sport electric Porsche, va ajunge, de asemenea, în dealership-uri la sfârșitul anului sau începutul anului viitor. De asemenea, compania se așteaptă la o ușoară creștere a veniturilor din vânzări. “În ciuda investițiilor foarte ridicate în electromobilitate, transformare digitală și extindere și renovare a locațiilor companiei, ne propunem să ne îndeplinim în continuare obiectivul Porsche de obținere a unor venituri ridicate”, spune Meschke.

Informații suplimentare, materiale foto și video din Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com

This entry was posted in Business and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *