Noul 911 Speedster intra in productie – 510 CP si in editie limitata

Modelul 911 Speedster a stârnit deja un val de reacții când a fost prezentat în ipostaza de concept car. Acum, Porsche intră în producție cu modelul decapotabil cu două uși. Modelul 911 Speedster îmbină aspirațiile către un automobil purist, orientat către șofer, cu tehnologie motorsport adaptată la utilizarea de zi cu zi. Modelele 911 R (2016) și 911 GT3 au servit drept bază pentru realizarea acestui nou model.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Un motor boxer de turație mare, cu aspirație naturală, patru cilindiri și 375 kW (510 CP) oferă o experiență sonoră puternică în habitaclu. Transmisia GT cu șase trepte este manuală. Vizual, noul Speedster stabilește o punte cu un alt reper din istoria Porsche: precursorul tuturor mașinilor sport Porsche, modelul 356 ”Nr. 1” Roadster, din 1948. Ediția limitată a noului 911 Speedster aduce un omagiu acestui automobil. Exact 1.948 de unități vor fi fabricate începând cu jumătatea anului 2019, la uzina Porsche din Zuffenhausen, Germania.

În faza de concept car, 911 Speedster a avut premiera mondială în 2018, în cadrul ceremoniei ”70 de ani de Porsche Sports Cars” din Zuffenhausen. Au urmat alte apariții publice la Goodwood Festival of Speed, The Rennsport Reunion VI din Laguna Seca, California, precum și la Salonul automobilistic de la Paris, din octombrie. Numeroase elemente Speedster care caracterizau conceptul se regăsesc acum în designul modelului de serie.

În centrul atenției este capota cu o estetică deosebită, stilizată, double bubble. Acest tip de acoperiș este caracteristic acestui tip de mașină sport încă de pe vremea modelului 911 Speedster din 1988. Este cea mai mare și cea mai complexă componentă realizată până acum de Porsche pentru un model de serie. Este construită dintr-o singură bucată de plastic, armat cu fibră de carbon. Două elemente decupate în bulele duble fac loc pentru sistemul de protecție în caz de răsturnare, și sunt incluse în pachetul standard al mașinii, la fel ca în cazul modelului 911 Carrera Cabriolet.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

O structură de acoperiș care economisește greutatea înlocuiește capacul în formă de tonneau pe care mașina îl avea în faza de concept. În ciuda designului purist, partea textilă a capotei retractabile este potrivită pentru utilizarea de zi cu zi. Împreună cu ramele ferestrelor scurtate, cu panourile lor superioare coborâte și cu ferestrele laterale mai mici, aceasta oferă modelului 911 Speedster un profil atletic. Linia înclinată a plafonului a fost o caracteristică definitorie pentru modele istorice, cum ar fi Porsche 356 Speedster, din 1954.

Plafonul decapotabil funcționează fără efort: cârligul de blocare central de pe cadrul parbrizului și ambele aripioare laterale ale acoperișului din material textil sunt eliberate la apăsarea unui buton. Capacul din spate, din fibră de carbon, ușor, este deblocat electric și alunecă înapoi pe o distanță scurtă, apoi este poziționat manual și face loc pentru acoperișul din material textil, care se pliază în formă de Z, în spatele scaunelor din față. Capacul poate fi apoi închis din nou, fără efort, după ce acoperișul a fost pus în poziție. Acoperișul se închide, la rândul său, în același mod – numai aripioarele de acoperiș din stânga și din dreapta rampelor trebuie să fie apăsate manual în suporturile lor, până când se cuplează.

Spoiler spate și prag spate pentru 911 GT3 Touring
Designul ușor impune schimbări și pentru alte componente ale caroseriei Speedster. Capota din material compozit cu fibră de carbon – care cântărește cu două kilograme mai puțin decât pe 911 GT3 – și aripile din material compozit cu fibră de carbon provin de la modelul 911 R. Pragul frontal a fost împrumutat de la GT3, dar buza spoilerului frontal este complet nouă. În loc de oglinzile Talbot, folosite pe automobilul-concept, versiunea de serie a noului Speedster este dotată cu oglinzi retrovizoare exterioare, cu reglaj electric și încălzite. Spoilerul aerodinamic de pe spate, care se extinde, și pragul din spate, au fost adaptate pentru Speedster de la 911 GT3 Touring.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Interiorul este caracterizat de elementele din piele neagră pentru suporturile laterale și tetierele scaunelor din material compozit cu fibră de carbon, de cotierele din mânerele ușilor și de schimbătorul de viteze mai scurt. Panourile centrale ale scaunelor sunt tapițate în piele perforată, în timp ce panourile ușoare ale ușilor, cu mânere negre și plase de depozitare reduc greutatea totală.

Logo-ul “Speedster” împodobește tetierele și pragurile vizibile ale ușii din carbon, precum și turometrul central. La fel ca și celelalte elemente, are cadrane negre cu ace albe, precum și cifre verzi și scale – caracteristici care amintesc de faimosul său precursor, Porsche 356 Speedster. O emblemă ce ilustrează ediția limitată pe structura transversală din spatele scaunelor din față arată numărul de serie al noului 911 Speedster, care este limitat la numai 1.948 de unități.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Porsche oferă, ca opțiune, noul 911 Speedster echipat cu un pachet Heritage Design. Prețul în Germania este de 21.634,20 EUR, inclusiv TVA. Creată de Style Porsche și realizată de Porsche Exclusive Manufaktur, această versiune de echipare reinterpretează elemente clasice din anii 1950 și 1960. Ea include o schemă de culori de interior în negru și cognac, cu detalii aurii. “Sulițe” albe vopsite pe fascia frontală și aripile din față sunt aplicate peste vopseaua de bază a automobilului, care este GT Silver Metallic. Posesorii pot alege elemente vizuale sport, aplicate pe uși și pe capacul din față, ca să completeze pachetul. De asemenea, pot selecta propriile numere de start, formate din maximum două cifre, asemenea celor din fotografii. Emblemele Porsche și logo-urile de culoare aurie corespund designului folosit în anii 1950 și 1960.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Motor de turație mare, de 510 CP
Inima noului Speedster este adoptată de la modelul 911 GT3. Motorul de patru litri, în șase cilindri, cu aspirație naturală este un motor GT pur-sânge. Puterea de vârf de 375 kW (510 CP) este atinsă la 8.400 rpm, cu turația maximă la 9000 rpm. Motorul oferă un cuplu maxim de 470 newtoni-metru la 6250 rpm. Noul 911 Speedster accelerează de la 0 la 100 km / h în 4,0 secunde și atinge o viteză maximă de 310 km / h.

Comparativ cu modelul precedent 911 GT3, motorul Speedster este echipat cu două filtre de particule pe benzină (GPF) și respectă standardul de emisii Euro 6d TEMP EVAP-ISC (EU6 DG). Cu toate acestea, motorul cu patru supape mai poate oferi 10 CP în plus. Acest lucru se datorează îmbunătățirii detaliilor, cum ar fi injectoarele de combustibil de înaltă presiune, cu modul de pulverizare optimizat, precum și un sistem de admisie modificat, cu valve individuale de accelerație, care permit un răspuns mai rapid comenzilor ce acționează accelerația. Sistemul de evacuare sportiv, din oțel inoxidabil, mai ușor și nou proiectat, cântărește cu 10 kilograme mai puțin – inclusiv cu cele două filtre de particule.

Având în vedere statutul său de mașină a șoferului, Porsche oferă modelul 911 numai cu transmisie manuală în șase trepte. Dispune de o funcție auto-blip, care compensează precis și independent diferențele de viteză ale motorului între treptele de viteză, atunci când se cuplează într-o treaptă inferioară. Funcția auto-blip poate fi activată oricând, cu alte cuvinte, independent de setarea sistemului de amortizare variabilă PASM (Porsche Active Suspension Management). Un diferențial spate mecanic, cu intervale asimetrice de blocare, completeazã transmisia sportivă.

Filozofia GT din spatele noului Speedster se reflectă și în șasiu. Cu sistemul său sportiv de direcție pe puntea spate și suporturile dinamice ale motorului, șasiul se bazează pe tehnologia folosită la 911 GT3 și 911 R. Sistemele de control precum Porsche Torque Vectoring (PTV), Porsche Stability Management (PSM) și PASM cu tuning sportiv, precum și reducerea cu 25 de milimetri a gărzii la sol, au fost adaptate cu precizie noilor cerințe. Decapotabila cu două locuri este echipată cu jante de 20 de inci, din aliaj ușor, cu încuietori centrale. Echipamentul standard include frâne PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) cu discuri de frână din material compozit, ventilate și perforate.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

În Germania, prețurile pentru 911 Speedster încep de la 269.270 cu TVA și echipamente specifice țării. Automobilele pot fi comandate imediat.

Porsche Design Timepieces a produs, de asemenea, cronografe speciale pentru noul 911 Speedster, limitate la un număr de 1.948 de unități: Cronograful 911 Speedster” Porsche Design și ”Cronograful 911 Speedster Heritage Design” pot fi comandate exclusiv de viitorii proprietari ai noului model Speedster la Centrele Porsche din întreaga lume, din mai 2019. Prețul, cu TVA: 9.950 de euro.

911 Speedster Chronograph Heritage Design by Porsche Design Foto: Porsche

911 Speedster Chronograph Heritage Design by Porsche Design
Foto: Porsche

911 Speedster Chronograph by Porsche Design Foto: Porsche

911 Speedster Chronograph by Porsche Design
Foto: Porsche

Imagini sunt disponibile în Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.com) și în baza de date
Porsche pentru presă (https://presse.porsche.de).

* 911 Speedster: consum mixt de combustibil 13,8 l / 100 km; emisii mixte de CO2 317 g / km

Valorile consumului și ale emisiilor de CO2 au fost calculate utilizând noua procedură de testare a vehiculelor ușoare, armonizată la nivel mondial (WLTP). Valorile NEDC derivate din aceasta trebuie să fie în continuare specificate, pentru moment. Aceste valori nu pot fi comparate cu valorile calculate pe baza procedurii de măsurare NEDC utilizate anterior.

Informații suplimentare privind consumul oficial de carburant și emisiile specifice de CO2 ale autoturismelor noi sunt disponibile în publicația “Liniile directoare privind consumul de carburant, emisiile de CO2 și consumul de energie al autoturismelor noi”, care este disponibilă gratuit la toate punctele de vânzare și la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).

This entry was posted in Lansari modele noi and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *