Inovatii in designul caroseriei: mixul multi-material al noului Porsche 911

Modelul 911 Cabriolet are multe de oferit: caroseria sa are cele mai multe componente inovatoare ușoare de până acum. Designul compozit, care a evoluat constant – și care constă acum din mai mult aluminiu și mai puțin oțel și din materiale compozite noi – reduce din nou greutatea caroseriei cu aproximativ șapte la sută, fără a face compromisuri în ceea ce privește stabilitatea, rigiditatea și siguranța, care sunt cel puțin la același nivel exemplar stabilit de precedentul model.

P18_0832_a5_rgb

Foto: Porsche

Pentru a realiza acest lucru, proiectanții Porsche au avut o abordare diferită, folosind diferite materiale plastice pentru a crea un design hibrid al stâlpului A, care garantează un grad ridicat de protecție a ocupanților în cazul răsturnării vehiculului. Această soluție inovatoare înlocuiește armăturile anterioare din oțel de înaltă rezistență. Cel mai mare beneficiu este faptul că noua armare reduce greutatea totală cu 2,7 kilograme și, de asemenea, coboară centrul de greutate. Ambele efecte au un impact direct asupra dinamicii remarcabile de manevrare a mașinii sport.

Componenta este formată din trei elemente: o așa-numită foaie Organo, nervuri suplimentare turnate sub presiune și o spumă structurală. Foile Organo sunt produse semiprelucrate prefabricate, foarte rezistente, realizate din plastic armat cu fibră de sticlă. Acestea sunt tăiate și reformate ca parte a unui proces în mai multe etape pentru a fi utilizate în modelul 911 Cabriolet. În cadrul aceluiași proces, componenta este echipată cu o tijă cu nervuri din plastic turnat sub presiune. În ultima etapă de proces, un element suplimentar de spumă structurală este adăugat la componenta hibridă. Acest strat se extinde când este expus la căldură în timpul procesului de vopsire pentru a asigura securizarea armăturii în secțiunea transversală a stâlpului A. Stâlpul A, propriu-zis, constă în componente metalice de tablă de înaltă rezistență, cum ar fi oțelul cu bor.

O creștere a cantității de aluminiu utilizate se află la baza noii generații 911, atât la modelul Coupé, cât și la Cabriolet. În afară de șorțurile din față și din spate, suprafața  exterioară este acum realizată în întregime din acest aliaj ușor. Noul design al ușilor – realizate exclusiv din tablă de aluminiu – reduce greutatea caroseriei fără a afecta stabilitatea și calitatea. Gradul ridicat de competență în prelucrare de la Porsche este, de asemenea, evident în partea laterală a modelului Coupé, care este acum realizată din aluminiu pentru a reduce greutatea totală cu aproximativ 12 kilograme. O alegere provocatoare, care a presupus dezvoltarea de scule și procese potrivite, deoarece, în comparație cu tabla de oțel, există un risc semnificativ mai mare de rupere la prelucrarea aliajelor ușoare. În timpul producției părții laterale a modelului Coupé se atinge o adâncime de prelucrare a materialului de aproximativ 30 de centimetri.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Pe lângă oțelurile de înaltă rezistență, la caroserie s-au folosit și mai multe profile de aluminiu extrudat, cum ar fi elementele longitudinale din față și din spate, pragurile interioare și exterioare ale ușilor și armăturile de podea. Cota lor a crescut de la 3% la 25%. Porsche utilizează, de asemenea, mai multe piese din aluminiu turnate sub presiune în noul 911, de exemplu ca parte a suportului arcurilor frontale, a carcasei tunelului posterior, a elementelor longitudinale spate și a suporturilor de absorbție a impactului. Beneficiul turnării sub presiune este acela că și componentele geometrice complexe pot fi produse ca o singură componentă. Armăturile sau legăturile cu șuruburile nu mai trebuie să fie produse și sudate individual. Ca rezultat, componenta nu numai că devine mai ușoară, dar sunt eliminate și o parte din etapele de producție, crescând eficiența.

Până acum, un dezavantaj al pieselor turnate din aluminiu era tratamentul termic necesar după turnarea sub presiune. Această etapă este necesară pentru a da materialelor componentelor proprietățile dorite, care sunt esențiale pentru performanța la impact, de exemplu. Prin urmare, tratamentul termic a reprezentat o etapă separată, consumatoare de energie și de timp, în procesul de producție. În noul model 911, Porsche utilizează acum temperaturile generate în timpul proceselor de vopsire pentru a efectua tratamentul final al pieselor turnate sub presiune.

Materialele și procesele de producție definesc tehnologia ideală: sudarea, lipirea, îmbinarea, conexiunile cu șuruburi – nu mai puțin de zece metode sunt implicate în asamblarea corpului unui nou 911. O nouă caracteristică, de exemplu, este sudarea prin frecare cu piuliță îngropată a elementelor de legătură din aluminiu și oțel. În acest proces, șurubul de oțel este presat prin aluminiu la o viteză atât de mare, încât frecarea determină ca piulița să adere la elementul de oțel, creând o conexiune deosebit de puternică.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Caroseria noului 911 este alcătuită dintr-un mix multi-material și face astfel următorul mare pas în designul inteligent de reducere a greutății, continuând strategia începută de  precedentul model. În același timp, evoluția caroseriei garantează o rigiditate și mai mare. În comparație cu precedentul model, noul 911 Coupé are valori de torsiune și îndoire mai bune. Drept urmare, modelul 911 demonstrează o ținută de drum impecabilă, chiar și atunci când este condus într-un stil sportiv pe secțiuni de drum cu suprafețe diferite.

 

 

 

Informații suplimentare, precum și materialul de ilustrație video și foto din Porsche Newsroom: newsroom.porsche.de

 911 model Carrera S: consum combinat de carburant 9.1 – 8.9 l / 100 km; Emisiile de CO2 208 – 205 g / km

Valorile consumului și ale emisiilor de CO2 au fost calculate în conformitate cu noua procedură de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP). Valorile NEDC derivate din aceasta trebuie să fie în continuare specificate pentru moment. Aceste valori nu pot fi comparate cu valorile calculate pe baza procedurii de măsurare NEDC utilizată anterior.

Informații suplimentare privind consumul oficial de carburant și emisiile oficiale specifice de CO2 ale autoturismelor noi sunt disponibile în publicația “Linii directoare privind consumul de carburant, emisiile de CO2 și consumul de energie al autoturismelor noi”, disponibilă gratuit la punctele de vânzare și la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).

This entry was posted in Lansari modele noi and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *