Tehnologie de varf pentru plafonul noului Porsche 911 Carrera Cabriolet

 O caracteristică atrăgătoare a noului 911 Carrera Cabriolet* este plafonul ușor, unic, arcuit. Exigențele au fost și sunt dintotdeauna, foarte ridicate la Porsche când vine vorba despre plafonul ușor, retractabil, al modelului 911. Așa cum a fost cazul la toate celelalte modele 911 din trecut, acest plafon rabatabil este, și de data aceasta, complet reproiectat.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Tehnologia inovatoare creează un plafon curbat, asemănător coupé-ului, atunci când este închis. Cu contururi aproape identice, plafonul textil se arcuiește elegant de la cadrul parbrizului către partea posterioară. Fără nicio ranforsare vizibilă sub țesătură sau orice cusături care să întrerupă designul fluid al liniei clasice 911, noul plafon aduce și avantaje aerodinamice. Datorită noului sistem hidraulic ușor, plafonul poate fi deschis sau închis în aproximativ 12 secunde la viteze de până la 50 km / h.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Tehnologia Porsche: plafon-arc, retractabil, pe structură din magneziu
Designul inovator al plafonului-arc a permis crearea acestei forme imposibil de realizat până acum la plafoanele textile. Aici, întreaga suprafață textilă – în afară de secțiunile laterale – se întinde pe cadre rigide compuse din segmente individuale care se poziționează perfect unul lângă celălalt. Cele patru elemente sunt cadrul din față, două panouri arcuite și fereastra din spate. Ca și celelalte segmente, cadrul ferestrei este din magneziu. Toate părțile cadrelor sunt conectate, astfel încât este necesar un singur piston hidraulic pe fiecare parte pentru a deplasa toată partea superioară decapotabilă. Pentru blocare, Porsche a optat pentru mecanismul de închidere centrală electrică și știfturi de centrare laterale.

Foto: Porsche

Nu există o legătură fixă între arcele plafonului și materialul textil care le acoperă, astfel încât cele patru segmente de magneziu pot glisa unul peste celălalt în mecanismul de pliere, atunci când plafonul se deschide. Acest design unic înseamnă că, strâns într-un pachet format din materialul textil, rama, arcele panourilor și geamul din spate, plafonul ajunge la o grosime de numai 23 de centimetri și o lungime de 55 de centimetri și necesită un spațiu foarte mic de depozitare. În timp ce partea frontală a plafonului rămâne vizibilă când acesta este coborât, capacul în formă de seceră acoperă porțiunea posterioară. Întreaga suprafață a materialului exterior este căptușită cu un strat izolator. Atunci când plafonul este închis, pasagerii se bucură de niveluri de confort și de zgomot care se apropie de cele ale modelului Coupé.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Deflectorul de vânt integrat și acționat electric
Integrat și acționat electric, deflectorul de vânt asigură un confort sporit modelului 911 Carrera Cabriolet la viteze mai mari. Deflectorul de vânt este fixat pe un suport de sprijin în formă de U, care este complet integrat în zona din spate atunci când este pliat și, prin urmare, nu limitează spațiul de pe scaunele din spate. Suportul poate fi ridicat în două secunde prin apăsarea unui buton și întinde o plasă care este tensionată la unghiuri drepte între spătarele scaunelor din față de un al doilea element mobil al cadrului. Deflectorul de vânt poate fi deschis și închis la o viteză de până la 120 km / h. Când plafonul este coborât, acesta garantează o protecție foarte bună împotriva curenților de aer și un zgomot minim generat de vânt.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Cabriolet cu aerodinamică exemplară
Elementele de bază ale conceptului aerodinamic pentru modelul 911 Carrera Cabriolet sunt contururile fluide ale caroseriei, plafonul decapotabil, spoilerul spate variabil mărit și sistemul de răcire, cu clapete de aer adaptive, în față. Spoilerul spate are un unghi de atac mai mare pentru a se potrivi mai bine nevoilor Cabrioletului. Secțiunile transversale ale prizelor de aer și ale gurilor de evacuare a aerului au fost optimizate pentru a îmbunătăți răcirea dirijată a aerului, permițând 911 Carrera Cabriolet să aibă același coeficient aerodinamic cw de 0,29 ca și modelul Coupé, atunci când plafonul este închis – chiar dacă sistemul de răcire a fost adaptat la creșterea puterii motorului și a celei de frânare.

 Foto: Porsche

Foto: Porsche

Sistemul îmbunătățit de protecție împotriva răsturnării crește rigiditatea
911 Carrera S are un sistem automat de protecție în caz de răsturnare. Acesta constă, în esență, într-un cadru compact, autoportant, realizat din secțiuni de aluminiu extrudat sudate, de înaltă rezistență. Dată fiind această rezistență, cadrul de susținere este utilizat și pentru armarea corpului. Sistemul contribuie astfel la îmbunătățirea rigidității de torsiune a modelului Cabriolet.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

În cazul unei răsturnări iminente, două bare din spatele scaunelor din spate sunt extinse prin presiune mecanică; declanșarea este făcută pirotehnic, de către un generator de microgaze. Dacă plafonul decapotabil este închis, un bolț din carbură metalică pe fiecare dintre cele două bare se extinde prin geamul securizat al lunetei. Acționarea accidentală este, practic, imposibilă, deoarece o unitate de control de precizie a airbag-urilor, cu senzor de răsturnare integrat, este responsabilă pentru detectarea, activarea și monitorizarea continuă. Aceasta monitorizează fiecare schimbare a înclinării mașinii, accelerația longitudinală și transversală, precum și contactul cu șoseaua.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Ilustrații disponibile în Newsroom Porsche (newsroom.porsche.de) și în baza de date media Porsche (presse.porsche.de).

Link către videoclipul asociat pe Porsche NewsTV: https://newstv.porsche.de/en/article/70132.html

*911 Carrera S Cabriolet: Consumul combinat de combustibil: 9,1 l / 100 km, emisiile de CO2 : 208 g / km;
911 Carrera 4S Cabriolet: Consumul combinat de combustibil: 9,0 l / 100 km, emisiile de CO2 : 207 g / km

Valorile consumului și ale emisiilor de CO2 au fost determinate în conformitate cu noua procedură de testare a vehiculelor ușoare armonizate la nivel mondial (WLTP). Valorile NEDC derivate din aceasta trebuie să fie specificate pentru moment. Aceste valori nu pot fi comparate cu valorile determinate în conformitate cu procedura de măsurare NEDC folosită până în prezent.

Informații suplimentare privind consumul oficial de carburant și de CO2specific. Orientările privind consumul de combustibil, emisiile de CO2ale autoturismelor noi este disponibil în documentul „Emisii și consum de energie la autoturismele noi“ [Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2- Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen], care sunt disponibile gratuit de la toate punctele de vânzare și de la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).

This entry was posted in Lansari modele noi and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *