Geneva – etapa majora pentru inovatiile spectaculoase ale Porsche din 1949

Porsche sărbătorește un moment istoric la Salonul Auto de la Geneva, care are loc între 7 și 17 martie 2019: cu 70 de ani în urmă, tânărul brand se prezenta pentru prima oară publicului internațional. Această premieră spectaculoasă va fi fost urmată de mai multe decenii – de fiecare dată cu cele mai sportive modele ale epocii, într-o tradiție Porsche care a fost menținută până astăzi. Pentru a sărbători cea de-a 70-a aniversare a debutului său de la Geneva, producătorul de mașini sportive va prezenta cea de-a opta generație a modelului 911 Cabriolet(1) ; în același timp, 718 Cayman T(2) și 718 Boxster T(2) își vor sărbători, și ele, premiera mondială.

1949: Porsche a fost prezentat publicului internațional pentru prima dată la Salonul Auto de la Geneva, cu un Coupé de 356 și un Cabriolet de 356 fabricate în Gmünd.              Foto: Porsche

Foto: Porsche

În urmă cu 70 de ani, pe 17 martie 1949, modelul 356 Coupé și modelul 356 Cabriolet produse la Gmünd (Austria) au fost prezentate de Porsche la micul său stand din sala principală. Răspunsul a fost fantastic, cu ambele mașini sportive primite cu entuziasm. Prezentarea reușită din Elveția este considerată a fi fundamentul pentru dezvoltarea ulterioară a primelor produse din Zuffenhausen: până în 1965 au fost construite în total aproximativ 78.000 de unități ale modelului 356.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Salonul Auto de la Geneva are reputația de a fi cel mai mare show auto din lume; un renume creat, în special în anii 1960. În fiecare an, Porsche se alătură altor producători, pentru a prezenta cele mai semnificative evoluții. Porsche 904 Carrera GTS a avut premiera la Geneva în urmă cu 55 de ani, când mașina sport cu motor central, proiectată de Ferdinand Alexander Porsche a fost subiectul admirației tuturor – de fapt, 904 Carrera GTS este, în continuare, considerat una dintre cele mai frumoase mașini sport Porsche din toate timpurile.

Porsche 917 a avut, de asemenea, debutul public la Salonul Auto de la Geneva, în 1969, când Departamentul de Presă a anunțat cea mai puternică mașină de curse din epoca sa ca fiind “unul dintre cei mai serioși competitori în cursele tradiționale pe distanțe lungi”. Peste exact 50 de ani, modelul 917 cu șasiul numărul 001 este prezentat în Muzeul Porsche, restaurat la starea inițială din 1969.

În acest an, Porsche sărbătorește “50 Years of the 917”.

Foto: Porsche

Producătorul de mașini sportive a selectat salonul elvețian pentru premiera mondială a primului 911 GT3. Modelul 911 GT3 din seria 996, în Arctic Silver cu faruri ”de ouă ochiuri”, s-a întâlnit cu presa mondială aici în 1999. 20 de ani mai târziu, marca GT3 semnifică în continuare o legendă a mașinilor sport.

Premieră mondială acum 20 de ani: Porsche 911 GT3 a avut debutul public la Salonul Auto de la Geneva. Foto: Porsche

Foto: Porsche

În 2014, Porsche și-a sărbătorit întoarcerea pe scena motorsportului și premiera mondială – la Geneva, desigur – a Porsche 919 Hybrid pentru categoria de vârf LMP1 a Campionatului Mondial de Rezistență FIA (FIA World Endurance Championship). Cea mai cunoscută etapă este cursa de 24 de ore de la Le Mans. Regulile WEC – care recent stabilite la acel moment – necesită o unitate hibridă inovatoare. Hibridul 919 cu o putere de aproximativ 1.000 CP a fost utilizat și ca unitate de cercetare pentru tehnologia viitoarelor vehicule de serie. Între 2015 și 2017 inclusiv, echipa Porsche LMP a obținut trei victorii la Le Mans, trei titluri de campion mondial în clasamentul producătorilor și trei titluri de campion mondial pentru piloții Porsche 919 Hybrid.

În 2014, Porsche a sărbătorit întoarcerea pe marea scenă a motorsportului și, o dată cu aceasta, premiul mondial al Porsche 919 Hybrid pentru categoria de top LMP1 a Campionatului Mondial de Rezistență FIA (FIA World Endurance Championship). Foto: Porsche

Foto: Porsche

Prototipul LMP1 a fost flancat pe scena de la Geneva de către Porsche 911 RSR, oferind în jur de 470 CP în cea mai clară versiune sport de curse a simbolului mașinilor sport. Cele două mașini de curse – 919 Hybrid și 911 RSR – au luat startul în clase diferite ale WEC, făcând din 2014 anul celui mai extins program de motorsport în istoria companiei Porsche.

Anul trecut, Porsche a prezentat 911 GT3 RS la Geneva. Foto: Porsche

Anul trecut, Porsche a prezentat 911 GT3 RS la Geneva.     Foto: Porsche

Cu un an urmă, în 2018, Porsche a introdus două inovații care reprezintă pilonii strategiei de produs a companiei: 911 GT3 RS(3) cu un șasiu motorsport și 383 kW (520 CP) cu motor aspirat de 4 litri, și studiul conceptului pentru un Vehicul Cross Utility (CUV) complet electric. Principalele caracteristici ale studiului includ designul emoțional cu elemente off-road, precum și conceptul inovator de afișare și control cu un touchscreen controlat prin urmărirea mișcărilor ochilor șoferului. Cu o capotă adâncă între aripile puternic curbate, partea din față a Mission E Cross Turismo are o legătură vizuală clară cu Porsche 911. Acest vehicul concept, cu o lungime de 4,95 m, oferă peste 600 CP și tracțiune integrală. Mission E Cross Turismo este legată de studiul Mission E, care a fost prezentat la Expoziția Auto Internațională din Germania (IAA) din 2015. În toamna anului 2018, consiliul de supraveghere al Porsche AG a decis începerea producției de serie a Taycan Cross Turismo la fabrica din Zuffenhausen.

În 2018, Porsche a introdus studiul conceptului pentru un vehicul utilitar Cross complet electric: ”the Mission E Cross Turismo.” Foto: Porsche

Foto: Porsche

(1)911 Carrera S Cabriolet: Consumul de combustibil combinat 9.1 l / 100 km; Emisii de CO2 208 g / km

(1)911 Carrera 4S Cabriolet: consum combustibil combinat 9,0 l / 100 km; Emisii de CO2 207 g / km

(2)718 Boxster T: Consumul de combustibil combinat 8,2 – 7,9 l / 100 km; Emisii de CO2 187 – 181 g / km

(2)718 Cayman T: Consumul de combustibil combinat 8.1 – 7.9 l / 100 km; Emisii de CO2 186 – 180 g / km

(3)911 GT3 RS: Consumul de combustibil combinat 12,8 l / 100 km; Emisii de CO2 291 g / km

Valorile consumului și ale emisiilor de CO2 au fost determinate în conformitate cu noua procedură de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP). Valorile NEDC derivate din aceasta trebuie, momentan, specificate. Aceste valori nu pot fi comparate cu valorile determinate în conformitate cu procedura de măsurare NEDC folosită până în prezent.

Informații suplimentare privind consumul oficial de carburant și, emisiile specifice de CO2 ale autoturismelor noi este disponibil în „Orientările privind consumul de combustibil, emisiile de CO2 și consumul de energie al autoturismelor noi“ [Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2 Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen], care sunt disponibile gratuit de la toate punctele de vânzare și de la Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).

This entry was posted in Lansari modele noi, Saloane auto and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *