Porsche testeaza condusul autonom in atelierele sale

Proiectul de testare este parte a unei colaborări derulate în contextul platformei de stimulare a inovațiilor Startup Autobahn și are ca termen de finalizare mijlocul anului 2019. Acest proiect include colaborarea Porsche cu start-up-ul “Kopernikus Automotive” pentru a instala un spațiu dedicat, de testare, la sediul companiei din Ludwigsburg.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Tânăra companie din Berlin este specializată în tehnologia mașinilor autonome, iar scopul implicării în acest proiect este de a oferi posibilitatea autoturismelor de a se deplasa din locul de parcare până la platforma de ridicare și înapoi, complet autonom. Se intenționează ca mecanicii să poată manevra mașinile sport către poziția corectă rapid și automat, folosind o tabletă.

”Condusul autonom va revoluționa traficul rutier în doar câțiva ani. Cu toate acestea, putem folosi deja progresele tehnologice disponibile astăzi pentru a face procesele de lucru și mai eficiente și eficace”, declară Alexander Haas, Managerul de Proiect pentru Condusul Autonom în cadrul Porsche. Proiectul va fi implementat în 100 de zile de către experți din domeniile condusului foarte automatizat și asistat precum și din domeniul tehnologiei after sales, alături de Kopernikus Automotive; echipa prezintă rezultatele în cadrul Startup Autobahn “Expo Day” in Wagenhallen Stuttgart, pe 21 februarie.

Un test virtual de aproximativ un milion de kilometri simulați

Înainte ca mașinile să se deplaseze prin atelier complet autonom, primul pas este crearea unei zone de testare ce include mediul atelierului de lucru într-o reprezentare virtuală, care este folosită pentru a antrena o rețea neuronală artificială. Mai mult de un milion de kilometri virtuali de testare vor fi efectuați și studiați independent, pe baza unor date centrale reale. În cele din urmă, vehiculul de probă va fi testat în condiții reale. ”Colectivul nostru va experimenta folosirea conducerii autonome în service în timpul operațiunilor de testare și vrem să învățăm din feedback-ul echipei”, spune Thomas Eckert, Director Product Influencing in Aftersales.

Intenția este ca tehnologia AI să nu controleze doar direcția de rulare a vehiculului, ci și să identifice și să localizeze independent obiecte și să planifice rute. Se vor lua măsuri de siguranță deosebite în timpul etapei de testare practică, incluzând limitarea vitezei la șapte kilometri pe oră și folosirea unui șofer uman.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

 

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Despre Startup Autobahn

Porsche s-a alăturat ca partener al platformei dedicate inovațiilor Startup Autobahn, inițiate în 2017, în scopul de a aduce la Stuttgart start-up-uri inovatoare din întreaga lume, cu tot cu ideile lor. Mai multe companii și-au unit forțele în acest proiect, printre ele numărându-se Porsche, Daimler, Universitatea din Stuttgart, Arena 2036, Hewlett Packard Enterprise, DXC Technology, ZF Friedrichshafen și BASF. Sub umbrela Startup Autobahn, aceștia colaborează cu întreprinderi start-up în proiecte pilot specifice, care se desfășoară pe o perioadă de 100 de zile. În ultimii doi ani, Porsche a implementat aproximativ 50 de proiecte ca parte a Startup Autobahn și aproximativ o treime din rezultate au fost încorporate în procesul de dezvoltare a mașinilor de serie.

This entry was posted in Business and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *