Lamborghini lanseaza Huracan EVO Spyder la Salonul Auto de la Geneva 2019

Automobili Lamborghini prezintă noul Lamborghini Huracán EVO Spyder la Salonul Auto de la Geneva: decapotabila se alătură omologului său coupé lansat la începutul acestui an, fiind al doilea model din gama V10 Huracán EVO.

Foto: media.lamborghini.com

Foto: media.lamborghini.com

Spyder adoptă controlul dinamic al vehiculelor de ultimă generație și aerodinamica dezvoltată pentru coupé, cu motorul Lamborghini V10 de 5.2 litri cu aspirație naturală îmbunătățit pentru o putere mai mare și cu supape de admisie Titanium.

Huracán EVO Spyder oferă o putere de 640 CP la 8000 rpm și un cuplu de 600 Nm la 6500 rpm. Cu o greutate netă de 1.542 kg, modelul prezintă un raport de greutate-putere de 2.41 kg/CP, accelerează de la 0-100 km/h în 3,1 secunde și de la 0-200 km/h în 9,3 secunde. Frânarea de la 100 km/h la 0 este realizată în doar 32,2 m. Viteza maximă este de 325 km/h.

“Huracán EVO Spyder încorporează toate performanțele, toată tehnologia de ultimă oră de control al vehiculului și toate caracteristicile aerodinamice ale coupé-ului EVO, adăugând la acestea personalitatea sa unică și entuziasmul pe care numai o decapotabilă le poate oferi”, spune Stefano Domenicali, Președinte și Director executiv al Automobili Lamborghini. “Spyder continuă evoluția proprie Huracán EVO: extrem de ușor de condus, dar excelând ca mașină super sport, cu un răspuns foarte rapid și extrem de distractivă. Când plafonul este strâns, sunetul gutural al motorului cu aspirație naturală și sistemul de evacuare rafinat și ușor, duc experiența senzorială la un nou nivel. Designul Huracán EVO Spyder, performanțele și experiența extraordinară de condus în aer liber reprezintă o adevărată inspirație.”

533003

Foto: media.lamborghini.com

Dinamica vehiculelor din generația următoare

Huracán EVO Spyder îmbină posibilitatea de a conduce în aer liber cu performanțele tehnologiilor lui Huracán EVO. Puntea spate directoare și sistemul de vectorizare a cuplului tracțiunii integrale sunt controlate central de către Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI): unitatea de procesare centrală care integrează și controlează fiecare aspect al configurației și comportamentului dinamic al mașinii, anticipând următoarea mișcare și nevoile șoferului și interpretând toate informațiile printr-o “logică predictivă”.

Prelucrând datele în timp real, sistemul LDVI monitorizează și analizează condițiile externe prin intermediul suspensiei active și al tracțiunii integrale. De asemenea, recunoaște intențiile conducătorului auto prin intermediul volanului, frânei, accelerației, vitezei și modului de conducere selectat. Informații precise sunt oferite sistemului dinamic al vehiculului, creând o mașină super-agilă, care răspunde prompt și are un nivel de control de neegalat: mașina nu doar reacționează, ci prevede cea mai bună setare de conducere pentru momentul următor.

Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI) versiunea 2.0, lansată pe coupé-ul EVO, este un set complex de senzori de accelerație și giroscoape situate în centrul de greutate al mașinii, care monitorizează accelerațiile laterale, longitudinale și verticale, precum și ruliul, tangajul și rata de girație. Suspensia magnetorheologică versiunea 2.0 adaptează instantaneu amortizarea în funcție de informațiile LPI. Noul sistem avansat de control al tracțiunii, împreună cu o tracțiune integrală îmbunătățită și sistemul de vectorizare a cuplului, permit ca tracțiunea să fie direcționată, dacă este necesar, către o singură roată. Direcția dinamică modificată – Lambroghini Dynamic Steering (LDS) – asigură o mai mare receptivitate în viraje, necesitând cea mai scurtă cursă a volanului pentru manevre. Împreună cu sistemul de virare a roților din spate, agilitatea este asigurată la viteză redusă printr-o stabilitate maximă în curbe la viteză mare și în condiții de frânare puternică.

Conducerea modelului Huracán EVO Spyder este la fel de rafinată sau de interesantă cum și-o doresc ocupanții. Modul de conducere preferat este selectat prin sistemul ANIMA, cu STRADA calibrat în special prin sistemul LDVI, pentru confortul pe șosea. În mod SPORT, modelul adoptă o personalitate interesantă, capabilă să execute drifturi. În CORSA, Huracán EVO Spyder demonstrează moștenirea Performante: gata pentru circuit, cuceritor, potrivit pentru cele mai extreme medii de conducere.

533001

Foto: media.lamborghini.com

Aerodinamica și designul decapotat – interior și exterior

Aerodinamica superioară a modelului Huracán EVO este continuată de Spyder. Cu plafonul ridicat sau pliat, aerodinamica EVO Spyder, cu o forță deportantă de mai mult de cinci ori mai mare decât a originalului Huracán Spyder, asigură nu numai manevrabilitatea și performanțele cele mai dinamice, ci și confortul ocupanților. Fluxul de aer din cabină este redus la minimum, iar ocupanții se pot bucura de o ambianță liniștită în habitaclu.

Ca și coupé-ul EVO, un nou spoiler frontal conferă mașinii personalitate și siluetă asertive, cu eficiență aerodinamică îmbunătățită prin intermediul splitter-ului frontal și al prizei de aer mărite. Modelul Huracán EVO Spyder adoptă noul design spate care evocă motocicletele de curse, minimaliste, și este inspirat de mașinile de curse Lamborghini Huracán, cu prizele gemene ale noului sistem de eșapament sportiv, poziționat în partea de sus a barei de protecție spate. În partea de sus a spatelui, un spoiler integrat, cu fantă, asigură un debit de aer îmbunătățit, evidențiind în mod clar abilitățile aerodinamice ale mașinii. Toată partea inferioară a modelului a fost proiectată pentru a maximiza eficiența aerodinamică.

Foto: media.lamborghini.com

Foto: media.lamborghini.com

Profilul lateral al lui Huracán EVO Spyder diferă semnificativ de coupé, dar este la fel de dinamic, decapotat sau nu. Plafonul ușor desenează silueta Spyder atunci când este ridicat și este strâns în cel mai eficient spațiu posibil, dezvăluind liniile atletice și la fel de puternice ale mașinii decapotate. Barele de siguranță automate sunt ascunse. Indiferent dacă plafonul este ridicat sau nu, șoferul poate acționa electronic geamul lunetei, care funcționează ca un paravânt atunci când este ridicat, iar când este coborât amplifică sonorul unic al motorului EVO Spyder.

Plafonul ușor, acționat electrohidraulic, se deschide prin intermediul unui buton poziționat pe consola centrală, în doar 17 secunde, la viteze de sub 50 km/h (31 mph). Pe măsură ce plafonul coboară silențios, două aripioare în aceeași culoare ca și corpul se ridică din carcasa pliabilă a spre spătar și, odată ridicate, continuă linia spre spate, subliniind aspectul dinamic al mașinii. O bară integrată între aripioare reduce turbulența în zona capului în timpul călătoriilor cu mașina decapotată.

Foto: media.lamborghini.com

Foto: media.lamborghini.com

Modelul Huracán EVO Spyder este prezentat în culoare Verde Selvans: un nou verde iconic Lamborghini, în patru straturi, și una dintre culorile din gama îmbunătățită de culori și accente disponibile pentru coupé-ul Huracán EVO și Spyder. Opțiunile interioare includ o nouă opțiune EVO, din Alcantara în combinație cu piele, cu detalii de cusătură și accente asortate culorii exterioare. Sunt oferite numeroase pachete de stil, precum și materiale ușoare, cum ar fi Carbon Forged Composite și Carbon Skin, patentat de Lamborghini. Programul de personalizare cuprinzător al Lamborghini, Ad Personam, permite personalizarea practic nelimitată a noului automobil. EVO Spyder folosește noile jante Aesir de 20″, cu anvelope Pirelli P Zero.

Noul touchscreen HMI de 8,4″, amplasat în consola centrală chiar deasupra butonului de pornire, pune conectivitatea la dispoziția conducătorului auto, permițând controlul tactil prin gesturi cu mai multe degete. Gestionând funcțiile mașinii, inclusiv scaunele, climatizarea și sistemul LDVI în timp real, acesta pune, de asemenea, la dispoziția ocupanților funcțiile de infotainment, cum ar fi Apple CarPlay cu integrarea smartphone-ului. Un sistem multimedia încorporează navigația și divertismentul, conectate la internet, inclusiv radio web și player video, cu interfață intuitivă care permite comanda vocală.

532999

Foto: media.lamborghini.com

Date tehnice – Lamborghini Huracán EVO Spyder

ȘASIU ȘI CAROSERIE

Chassis                                   Șasiu hibrid din aluminiu și fibră de carbon

Caroserie                                Exterioară din material aluminiu și compozit,

Plafon ușor de calitate superioară

Suspensie                                    Suspensie din aluminiu double-wishbone

Arcuri și amortizoare                Arcuri din oțel și amortizoare hidraulice

Control electromagnetic al amortizoarelor “MagneRide”

Sistemul de control al              Caracteristicile ESC / ABS pot fi reglate prin ANIMA

stabilității (ESC)                        ESC poate fi dezactivat

Direcție                                       Servodirecție  electromecanică, direcție LDS cu raport                                                           variabil

Frâne                                        Sistem hidraulic de frânare cu circuit dublu

Etriere aluminiu cu 6 pistoane în față, etriere aluminiu cu 4 pistoane în spate-carbon

Discuri de frână                      discuri ceramice ventilate și perforate

Ø 380 x 38 mm față, ∅ 356 x 32 mm spate

Anvelope (standard)               Pirelli P Zero 245/30 R20 (față) – 305/30 R20 (spate)

Roți (standard)                        8.5J x 20 “(față) – 11J x 20” (spate)

Oglinzi                                     Oglinzi exterioare controlate electric

Airbag-uri                               Airbag -uri frontale cu două trepte.

Airbag-uri laterale de dimensiune completă.

Airbag-uri de genunchi numai pe anumite piețe.

MOTOR

Tip                                              10n-cilindri V, 90 °, IDS + MPI dublă injecție

Capacitate                                 5204 cm3 (317,57 cubic inch)

Alezaj / cursă                           Ø 84,5 mm x 92,8 mm (3,33 x 3,65 in)

Controlul valvelor                    Arborii cu came de admisie și evacuare cu ajustare                                                                 continuă variabilă

Rata de compresie                   12.7: 1

Putere maximă                         470 kW / 640 CP la 8.000 rpm

Cuplu maxim                             600 Nm la 6500 rpm

Clasa de emisie                           EURO 6 – LEV 3

Tratarea gazelor                         Două catalizatoare cu reglaj lambda

de eșapament

Sistem de răcire                          Sisteme de răcire cu apă și ulei

Sistem de                                     Bosch MED 17 Master Slave

management al motorului

Lubrifiere                                    ulei uscat

 

TRANSMISIE

Tip                                           Intergrală, controlată electronic (Haldex Gen. V) cu                                                                diferențial mecanic spate cu auto-blocare

Transmisie                             Transmisie cu două viteze LDF cu dublu ambreiaj,                                                                  caracteristici de schimbare a treptelor controlabile prin                                                        intermediul ANIMA

Ambreiaj                                  Ambreiaj dublu ∅ 187 mm

 PERFORMANȚĂ

Viteză maximă                        325 km/h

0-100 km/h                              3,1 s

0-200 km/h                              9,3 s

Frânare (100-0 km/h)             32,2 m

 

DIMENSIUNI

Ampatament                            2620 mm (103.15 in)

Lungime                                  4520 mm (177.95 in)

Lățime                                      1,933 mm (76.10 in)

Lățime                                     2.236 mm (88.03 in)

(inclusiv oglinzi) externe

Înălțime                                    1.180 mm (46.46 in)

Ecartament față                      1.668 mm (65.67 in)

Ecartament spate                   1.620 mm (63.78 in)

Raza de întoarcere                  10.9 m

Greutate (net)                          1.542 kg (3.400 lb)

Greutate/Putere                       2.41 kg/CP (5.29 lb/HP)

Distribuția greutății                  43% (față) – 57% (spate)

CAPACITĂȚI

Combustibil                             83 litri

Portbagaj                                 100 litri

 

CONSUM

Consumul de combustibil și datele privind emisiile sunt în etapa de omologare de tip.

 

 

 

 

This entry was posted in Lansari modele noi and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *