Stabilitate ridicata pe sosea, chiar si pe ploaie

Cea de-a opta generație Porsche 911 nu este doar mai puternică decât generația anterioară, ci oferă și niveluri sporite de confort și siguranță. Cu Porsche Wet Mode, mașina sport asigură o manevrabilitate mai bună pe drumurile umede – o inovație în premieră mondială, introdusă exclusiv pe modelul 911. Sistemul de asistență include o funcție de detectare a umidității pe șosea și permite adaptarea în consecință a vehiculului, pentru o stabilitate sporită pe suprafețele umede.

Foto: Porsche 911 Carrera 4S cu modul Wet

Foto: Porsche 911 Carrera 4S cu modul Wet


Cum funcționează Porsche Wet Mode
”Modul Wet a fost dezvoltat pentru a oferi conducătorului auto suport suplimentar în condiții de umiditate pe șosea. Acesta nu limitează puterea maximă a motorului și nici viteza maximă; prin urmare, nu ar trebui să fie utilizat ca măsură de siguranță pentru condusul la viteze mari în condiții de umiditate sporită. În schimb, ar trebui văzut ca un sistem de asistență în cel mai concret mod”, spune August Achleitner, care se află de mulți ani la conducerea seriei de modele 911. Porsche Wet Mode detectează automat drumurile umede și îl avertizează pe șofer cu privire la riscul de acvaplanare. În acest scop, senzorii acustici montați în zona apărătorilor de noroi față detecteazã apa pulverizatã de anvelope. Aceștia sunt complet diferiți de senzorii de ploaie ai ștergătoarelor de parbriz, care reacționează doar optic la picăturile de apă de pe parbriz, independent de condițiile de drum. Motivul pentru care sunt diferiți este acela că apa poate rămâne pe carosabil chiar și după ce ploaia a trecut.

Dacă sistemul detectează o porțiune umedă pe șosea, răspunsul sistemelor Porsche Stability Management (PSM) și Porsche Traction Management (PTM) este precondiționat. Ambele sisteme intervin astfel mai devreme și mai precis decât înainte. În plus, conducătorului auto i se afișează un avertisment pe cadranul din dreapta turometrului. Acesta informează șoferul cu privire la umezeala detectată și recomandă comutarea manuală pe modul Wet. Funcția aferentă poate fi activată de pe noua bară de butoane de deasupra consolei centrale sau poate fi integrată în comutatorul pentru schimbarea modurilor de condus, dacă mașina are instalat pachetul opțional Sport Chrono.

Foto: Porsche Carrera 911 cu modul Wet

Foto: Porsche Carrera 911 4S cu modul Wet

Dacă modul de condus Wet e activat, sistemele PSM și PTM, aerodinamica adaptivă, sistemul opțional Porsche Torque Vectoring (PTV) Plus și viteza de reacție a trenului de rulare se adaptează pentru a garanta o stabilitate maximă la volan. Începând de la 90 km/h, spoilerul spate ajustabil se extinde în poziția de performanțã, flapsurile pentru răcirea aerului se deschid, cursa pedalei de accelerație e mai scurtă, iar funcția Off a sistemului PSM sau modul Sport nu mai pot fi activate. Creșterea cuplului este mai lentă, iar strategia de schimbare a vitezelor pe noua transmisie PDK, cu opt trepte, se adaptează automat la aceasta. Pe modelul 911 Carrera 4S, cu tracțiune integrală, mai multă putere de transmisie este transferată pe puntea față decât în modul normal de condus, pentru a spori efectul de stabilizare a mașinii. Limitarea blocării diferențialului spate, controlat electronic, face parte, de asemenea, din configurația 911 destinată creșterii stabilității în condiții de umiditate pe șosea.

Pentru conducătorul auto, efectul este evident: 911 oferă o manevrabilitate mai sigură, în timp ce intervențiile precise sunt deosebit de eficiente în cazul unor schimbări bruște de direcție, în cazul unei creșteri spontane de putere sau la rularea pe porțiuni ale șoselei cu coeficient de frecare diferit. Copilotul electronic nu oferă beneficii doar în condiții de umiditate sporită pe carosabil. Modul Wet poate fi, de asemenea, activat manual pe drumurile acoperite cu zăpadă, care au o aderență redusă, pentru a crește stabilitatea în timpul deplasării.

Foto: Porsche 911 Carrera 4S cu modul Wet

Foto: Porsche 911 Carrera 4S cu modul Wet

Cea de-a opta generatie a noului 911 a fost prezentată la Los Angeles la sfârșitul lunii noiembrie 2018. Motorul boxer turbo, cu șase cilindri, de pe modelele 911 Carrera S si 911 Carrera 4S produce acum 331 kW (450 CP). Această valoare corespunde unei creșteri de putere de 22 kW (30 PS) față de generația anterioară. În cazul ambelor versiuni, timpul necesar pentru sprintul de la 0 la 100 km/h a scăzut sub patru secunde: versiunea Coupé cu tracțiune spate are nevoie de 3,7 secunde, iar 911 Carrera 4S, cu tracțiune integrală, de doar 3,6 secunde. Astfel, ambele sportive sunt cu 0,4 secunde mai rapide decât versiunea lor anterioară.

911 Carrera S: consum mixt de combusibil 8,9 l/100 km, emisii mixte CO2: 205 g/km;
911 Carrera 4S: consum mixt de combusibil 9,0 l/100 km, emisii mixte CO2: 206 g/km;
911 Carrera S Cabriolet: consum mixt de combusibil 9,1 l/100 km, emisii mixte CO2: 208 g/km;
911 Carrera 4S Cabriolet: consum mixt de combusibil 9,0 l/100 km, emisii mixte CO2: 207 g/km

This entry was posted in Lansari modele noi and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *