Porsche Macan S se lanseaza cu noul motor V6 turbo

Porsche își extinde gama de SUV-uri compacte cu puternicul Macan S. Noul model al constructorului de mașini sport este echipat cu un nou motor turbo V6 pe benzină, de trei litri, cu filtru de particule. Acesta livrează 260 kW (354 CP) și are un cuplu maxim de 480 Nm, reprezentând o creștere de 10 kW (14 CP) și 20 Nm comparativ cu versiunea anterioară. Echipat cu pachetul opțional Sport Chrono, noul Macan S accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5,1 secunde, fiind cu 0,1 secunde mai rapid decât predecesorul său. Viteza maximă a vehiculului este de 254 km/h. Consumul de combustibil (conform NEDC) este de 8,9 l/100km. Noul Macan S se bucură de toate inovațiile celei mai noi generații Macan, incluzând banda de lumini LED dintre stopuri și noul sistem Porsche Communication Management, conectat la internet, cu un ecran tactil de 10,9 inchi.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Noul motor V6 cu turbocompresor central
Porsche Macan S este acum echipat cu un nou motor turbo V6, de 3,0 litri. Acesta folosește o structură cu turbocompresor central, situat în interiorul V-ului format de cilindri, ducând la scurtarea căilor de evacuare între camerele de combustie și turbocompresor, pentru a asigura un timp de reacție remarcabil de scurt. Noul turbocompresor cu tehnologia twin-scroll oferă un cuplu ridicat la turații reduse ale motorului. Datorită acestei tehnologii, fluxurile de gaze de eșapament sunt direcționate în turbină ca fluxuri separate, reducând în mod semnificativ dezavantajele ciclului de încărcare. Geometria camerei de ardere, cu injector central, acum și mai mult îmbunătățită, asigură pregătirea eficientă a amestecului de combustibil. În plus față de creșterea puterii pe litru, de la 113 la 118 CP, emisiile au fost, de asemenea, reduse.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Șasiu nou, adaptat pentru stabilitate îmbunătățită
La fel de sportiv ca întotdeauna, șasiul noului Macan, cu anvelope de dimensiuni diferite pentru puntea față și puntea spate și cu sistemul de tracțiune integrală Porsche Traction Management (PTM), a fost revizuit și optimizat încă o dată, ca parte a procesului de facelift. Pe puntea fațã, furcile de fixare pentru amortizoare, din aluminiu, înlocuiesc componentele anterioare din oțel. Noul design din aliaje ușoare este mai rigid, ceea ce face direcția SUV-ului compact mai precisă și îmbunătățește confortul. Barele anti-ruliu, cu un reglaj nou, asigură un comportament neutru în viraje. Ca și până acum, sistemul electronic de control al stabilității Porsche Active Stability Management (PASM), suspensia pneumaticã reglabilã pe înãlțime, cu pistoane cu rulare optimizată și o nouã hidraulicã de amortizare, precum și Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) sunt disponibile opțional, pentru a îmbunătăți și mai mult dinamica și manevrabilitatea modelului.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Sistem îmbunătățit de frânare, cu un punct de presiune mai precis
Multe ore de muncă și atenție la detalii au fost dedicate și sistemului de frânare al noului Macan, iar conducătorul auto va observa cel mai mult acest lucru la modul în care se simte pedala la frânare. Aceasta cântărește cu aproximativ 300 g mai puțin decât cea anterioară, din oțel, și acționează asupra cilindrului principal al frânei printr-o pârghie cu braț mai scurt. Acest lucru rezultă într-un răspuns mai rapid la frânare, iar conducătorul auto va simți, de asemenea, un punct de presiune foarte precis, datorită conexiunii ferme. Abordarea și mai sportivă a noului Macan S se reflectă în discurile de frână frontale mai mari, diametrul discului fiind extins cu 10 mm, până la 360 mm, iar grosimea acestuia cu 2 mm, până la 36 mm. Noile plăcuțe de frână nu conțin cupru. Macan S poate fi echipat, opțional, și cu frâne ceramice Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Un design mai raționalizat cu lumini LED pline și noi funcții digitale
Macan S beneficiază, de asemenea, de toate inovațiile aduse de ultimul facelift, incluzând banda tridimensională de lumini LED din spate. Farurile sunt LED în echiparea standard, iar sistemul opțional Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) poate fi utilizat pentru a controla adaptiv distribuția luminii.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Noul Porsche Communication Management (PCM), dotat acum cu un touchscreen full-HD, de 10,9 inchi, este conectat la internet și include navigare online cu informații din trafic în timp real, prin intermediul sistemului ”Here Cloud”, conexiune la telefonul mobil, două interfețe audio și control vocal inteligent. Alte caracteristici standard includ Porsche Connect Plus (cu modul LTE pentru telefon și cititor de cartele SIM), hotspot Wi-Fi și o serie de servicii noi Porsche Connect.

Infografic: Porsche Macan S

Infografic: Porsche Macan S

Opțiuni noi: volan sport GT, ionizator și Traffic Jam Assist
Volanul sport GT – întâlnit și la modelul 911 – disponibil opțional, sporește caracterul sportiv al interiorului noului Macan S. Comutatorul pentru modurile de condus integrat în volan – inclusiv butonul Sport Response – face parte din pachetul opțional Sport Chrono. Pentru confort sporit, se pot adăuga, la cerere, noul sistem pentru blocaje în trafic Trafic Jam Assist, un parbriz încălzit și un ionizator care, împreună cu filtrul de aer pentru particule fine, montat în echiparea standard, îmbunătățește semnificativ calitatea aerului din habitaclu.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Macan S: consum de combustibil mixt 8,9 l/100km; emisii de CO2 mixte 204 g/km

This entry was posted in Lansari modele noi and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *