Premiera mondiala: o noua editie exclusivista Porsche 935

Porsche a prezentat noul 935 cu ocazia evenimentului istoric din motorsport ”Rennsport Reunion”, desfășurat pe Laguna Seca Raceway din California. Modelul de curse de 515 kW (700 CP), cu o siluetă care amintește de legendarul Porsche 935/78, va fi produs într-un număr limitat de 77 de unități. ”Această mașină spectaculoasă este un cadou din partea Porsche Motorsport pentru fanii mărcii din întreaga lume”, spune dr. Frank-Steffen Walliser, vicepreședinte Motorsport și categoria GT. ”Deoarece mașina nu este omologată, inginerii și designerii nu au fost nevoiți să se supună restricțiilor obișnuite și au avut, astfel, o libertate mult mai mare în procesul de dezvoltare”.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Tehnologia mașinii de curse pentru evenimente Clubsport și sesiuni private de training pe circuit se bazează pe mașina sport de înaltă performanță 911 GT2 RS. La fel ca predecesorii săi istorici, cea mai mare parte a caroseriei a fost înlocuită sau completată cu componente din compozit cu fibră de carbon (CFRP). Cu spatele său alungit, noul 935 are o lungime de 4,87 m, în timp ce lățimea este de 2,03 m.

Aerodinamica extraordinară este o noutate absolută, aducând un omagiu modelului de curse Porsche 935/78 de la Le Mans, pe care fanii îl cunosc sub numele ”Moby Dick”, datorită formei sale alungite, profilului masiv si culorii de bază albe. Gurile de ventilație distinctive de pe arcurile roților, regăsite și pe modelul pentru clienți Porsche 911 GT3 R, cresc deportanța pe puntea față. Cu o lățime de 1.909 mm și cu 400 mm în profunzime, eleronul asigură un important echilibru aerodinamic.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Multe detalii de la exterior sunt un omagiu adus vehiculelor din istoria companiei care au obținut victorii în motorsport: capacele jantelor aerodinamice amintesc de cele ale modelului 935/78, în timp ce stopurile cu LED de pe lateralul aripilor spate sunt preluate de la 919 Hybrid LMP1. Oglinzile laterale provin de la modelul 911 RSR campion en-titre Le Mans, iar țevile de eșapament expuse, din titan, sunt inspirate de Porsche 908 din 1968.

Aceste referințe sunt reluate și în cockpit. Mânerul schimbătorului de viteze are un design din lemn stratificat și aminteste de modele de curse precum 917, 909 Bergspyder și mașina super sport Carrera GT. Volanul din carbon și afișajul color din spatele acestuia au fost preluate de la 911 GT3 R, an de model 2019. Un roll cage masiv, combinat cu un scaun de curse tip scoică și cu un sistem de prindere în șase puncte asigură siguranță maximă. Un al doilea scaun pentru pasager este disponibil opțional. Aerul condiționat asigură o răcire optimă a habitaclului.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Noul 935 este pus în mișcare de un motor bi-turbo de ultimă generație, cu șase cilindri, 3,8 litri, care este în mare parte identic cu unitatea standard, de înaltă performanță, montată pe modelul omologat pentru șosea 911 GT2 RS. Puterea este transferată către puntea spate printr-o transmisie Porsche Doppelkupplung (PDK) cu șapte rapoarte, cu prindere rigida a cutiei de viteze la axa spate de 310 mm latime. La fel ca la versiunile GT construite pentru șosea ale modelului 911, conducătorul auto va schimba treptele de viteză prin intermediul padelelor poziționate, convenabil, pe volan. Tipic modelelor 911, distribuția greutății asigură performanțe excelente de tracțiune și frânare. Etriere de curse monobloc, din aluminiu, cu șase pistoane, montate pe puntea față, în combinație cu discuri de frână din oțel, ventilate și canelate, cu diametrul de 380 mm, oferă valori excelente de decelerare punții față. Puntea spate este echipată cu etriere cu patru pistoane și discuri de 355 mm.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

La fel ca modelul 911 GT2 RS omologat pentru șosea, noul 935, cu o greutate de 1.380 kg, este echipat cu PSM (Porsche Stability Management), inclusiv controlul tracțiunii, precum și cu un sistem antiblocare (ABS). Aceste sisteme de asistență pot fi reglate separat sau oprite complet, în funcție de scenariul de condus.

This entry was posted in Lansari modele noi and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *