Porsche inregistreaza un record fabulos pe Nurburgring cu prototipul sau de curse hibrid

În această dimineață, Timo Bernhard (Germania) a reușit să parcurgă turul de 20,832 kilometri (12,94 mile) al circuitului de la Nürburgring Nordschleife în doar 5 minute și 19,55 de secunde. Acest timp înseamnă o viteză medie de 233,8 km/h pe ceea ce este considerat de către piloți, ingineri și entuziaști deopotrivă ca fiind cel mai dificil circuit din lume. Pilotând un Porsche 919 Hybrid Evo, Bernhard a bătut recordul precedent, stabilit de Stefan Bellof, cu 51,58 secunde.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Timp de 35 de ani și 31 de zile, recordul lui Bellof – de 6 minute și 11,13 secunde – a fost de necontestat. Șoferul german din Gießen, care a decedat în mod tragic la Spa-Francorchamps în 1985, a fost considerat cel mai talentat pilot de curse al vremii. El și-a obținut recordul pe 28 mai 1983, la volanul unui puternic Rothmans Porsche 956 C de 620 CP, în timpul testelor pentru cursa WEC de 1000 de kilometri. Viteza sa medie a fost de peste 200 km/h.

Câștigător de cinci ori la Cursa de 24 de ore de la Nürburgring, învingător de două ori la Cursa de 24 de ore de la Le Mans și campion en-titre al Campionatului Mondial de Anduranță cu Porsche 919 Hybrid, Timo Bernhard a coborât mândru și ușurat din cockpit-ul prototipului creat pentru Le Mans.

Timo Bernhard. Foto: Porsche

Timo Bernhard. Foto: Porsche 

”Acesta este un moment minunat pentru mine și pentru întreaga echipă – cireașa de pe tort a proiectului 919. Evo a fost perfect pregătit și am dat tot ce am avut mai bun în această tură. Datorită deportanței aerodinamice, am continuat să accelerez în secțiuni în care nu mi-am imaginat că poți să rămâi cu accelerația la maxim. Sunt destul de familiarizat cu Nordschleife. Dar astăzi am parcurs acest circuit într-un mod cu totul nou”, a declarat pilotul de 37 de ani din Bruchmühlbach-Miesau, regiunea germană Saarpfalz. Bernhard este un mare admirator al lui Stefan Bellof. În 2015, la 30 de ani de la accidentul fatal al lui Bellof, Timo a concurat la Cursa de 6 ore de la Spa-Francorchamps din cadrul FIA WEC purtând o cască imprimată cu faimosul design negru-roșu-auriu al star-ului anilor 1980. ”Pentru mine, Stefan Bellof este și va rămâne un gigant”, subliniază el. ”Astăzi, am încă și mai mult respect pentru realizarea sa, având în vedere tehnologia disponibilă la vremea respectivă”.

Succesul de azi este cel de-al doilea record la manșa Porsche 919 Hybrid Evo: pe 9 aprilie anul acesta, la Spa, evoluția dramatică a triplului câștigător de la Le Mans a fost mai rapidă decât o mașină Formula 1, cu Neel Jani la volan. Pilotul de la fabrica Porsche, în vârstă de 34 de ani, din Elveția – câștigătorul Le Mans și al Campionatului Mondial de Anduranță din 2016 – a reușit să parcurgă un tur complet într-un minut și 41,770 de secunde pe circuitul Grand Prix de 7,004 kilometri din Ardenii belgieni. El a reușit să bată recordul precedent, stabilit de Lewis Hamilton în 2017, cu 0,783 secunde. Pilotul britanic de la Mercedes intrase atunci în pole-position în Grand Prix-ul belgian cu 1 minut și 42, 553 de secunde.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Versiunea Evo a modelului Porsche 919 Hybrid a fost construită pornind de la mașina care a obținut victoria generală la Cursa de 24 de ore de la Le Mans și la Campionatul FIA WEC în 2015, 2016 și 2017. Pe parcursul iernii, modelul a scăpat de anumite limitări, impuse până acum de reglementările de competiție. Astfel, sistemul său de propulsie hibrid dezvoltă acum o putere de 1160 CP. Evo are o greutate de doar 849 kilograme, iar aerodinamica modificată (și acum activă) generează o deportanță cu 50% mai mare comparativ cu modelul participant la FIA WEC. Viteza maximă pe Nürburgring a fost de 369,4 km/h.

”Ca echipă de curse, căutăm constant provocări care împing mașina, pilotul și echipa până dincolo de limite”, a comentat Andreas Seidl, șeful echipei LMP. ”Cucerirea ”Iadului Verde” a fost, cu siguranță, o astfel de provocare. Începând de iarna trecută, ne-am pregătit pentru această încercare alături de partenerul nostru de anvelope – Michelin – cu devotament și cu mult respect față de acest circuit emblematic. Astăzi, am demonstrat întregul potențial al prototipului 919 Evo. Felicitări lui Timo pentru reușita sa senzațională! Fiind un deținător de recorduri pe Nürburgring, Timo a fost alegerea logică pentru această provocare. Menținerea permanentă a unui echilibru între ofensivă și prudență a fost esențială în acest circuit. Siguranța este mereu prioritatea zero. În această privință, doresc să mulțumesc și echipei de la Nürburgring. Avem o relație de durată cu acest circuit. Încercările de a doborî recorduri nu ar fi posibile fără suportul extrem de profesionist de acolo.”

Andreas Seidl. Foto: Porsche

Andreas Seidl. Foto: Porsche

”Multe mulțumiri se îndreaptă către echipa de dezvoltare din Weissach și către echipajul de la fața locului, pentru operarea în condiții de maximă siguranță a acestei încercări de a doborî recordul”, a adăugat Fritz Enzinger, vicepreședinte LMP1. ”Este fantastic ceea ce a obținut echipa noastră în ultimii patru ani în Campionatul Mondial de Anduranță: între 2015 și 2017, trei victorii generale la Le Mans și câte trei titluri de campioni mondiali în clasamentul piloților și al producătorilor. Această performanță nu este ușor de replicat. Turneul ”919 Tribute Tour” este omagiul nostru pentru acești ani. Nu am vrut să lăsăm cea mai inovatoare mașină de curse a vremurilor noastre să ajungă piesă de muzeu fără surle și trâmbițe. Datorită sprijinului oferit de partenerii noștri, am reușit să dezvoltăm versiunea Evo a modelului Porsche 919 Hybrid pentru a doborî recorduri.”

Descătușat pentru record

Reglementările tehnice FIA pentru Campionatul Mondial de Anduranță și Le Mans, introduse în 2014, au creat un mediu competițional acerb între prototipurile hibride atât de diferite din clasa LMP1, de la Le Mans, înscrise în competiție de Audi, Porsche și Toyota.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Pentru a pregăti modelul 919 Evo pentru acest record, s-a plecat de la prototipul participant la Campionatul Mondial din 2017. Acestuia i-au fost adăugate îmbunătățiri pregatite pentru ediția din 2018, dar care nu au mai ajuns să se concretizeze, după retragerea de la sfărșitul lui 2017. În plus, au fost facute mai multe modificări la capitolul aerodinamică.

Pentru Porsche 919 Hybrid Evo, toată partea de hardware a sistemului de propulsie a rămas intact. Prototipul 919 este pus în mișcare de un motor V4 turbo, de 2 litri, și de două sisteme de recuperare a energiei – energie recuperată la frânare, de pe puntea față, combinată cu energia provenită de la gazele de evacuare. Motorul cu combustie acționează puntea spate, în timp ce motorul electric propulsează puntea față, pentru a accelera mașina cu tracțiune integrală. În același timp, sistemul recuperează energia provenită de la gazele de evacuare, care altfel s-ar irosi în atmosferă. Energia electrică care provine de la frânele față și de la sistemul de evacuare este stocată temporar într-o baterie litiu-ion, răcită cu lichid.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Reglementările privind eficiența WEC au limitat energia provenită din combustibil pe tură, utilizând un contor de debit de combustibil. Atunci, puterea generată de motorul V4 cu combustie era de aproximativ 500 CP. Eliberat de aceste restricții, dotat cu un software actualizat, versiunea Evo oferă o putere de 720 CP.

Deoarece cantitatea de energie provenită de la cele două sisteme de recuperare care putea fi utilizată a fost limitată la un anumit număr de megajouli electrici/ tur de circuit, sistemele au livrat mult sub adevăratul lor potențial în cadrul campionatului. Acum că nu a mai existat nicio restricție, puterea totală a motorului electric a crescut cu 10%, de la 400 la 440 CP.

De asemenea, inginerii au renunțat la orice reglementări de competiție în ceea ce privește aerodinamica lui 919 Evo. Noul difuzor bară față, mai mare, echilibrează acum noul eleron de dimensiuni mari, ambele având sisteme de reducere a rezistenței trenante (DRS), controlate activ. Dedesubt, plăcile deflectoare și podeaua au fost, și ele, optimizate. Pragurile laterale fixe, montate la înălțime, îmbunătățesc la maximum performanța aerodinamică. În total, modificările aerodinamice au crescut deportanța cu 53% și eficiența cu 66% (față de prototipul de la Campionatul Mondial de Anduranță 2017).

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Pentru a ajuta și mai mult la creșterea performanțelor, Evo a fost dotat cu un sistem de frânare electric, pentru a asigura un control al girației suplimentar. În plus, servodirecția a fost adaptată pentru sarcini mai dificile, iar inginerii au reproiectat suspensia (față și spate).

Comparativ cu mașina din cursele convenționale, greutatea a fost redusă cu 39 kg, până la 849 kg. Pentru a realiza acest lucru, sistemul de aer condiționat, ștergătorul de parbriz, mai mulți senzori, dispozitivele electronice de la sistemul de control al cursei, sistemele de iluminare și cricul pneumatic au fost eliminate. Michelin a dezvoltat compuși speciali pentru anvelopele lui 919 Evo, rezultând într-o deportanță mai ridicată decât la mașinile de Formula 1.

”919 Tribute Tour” continuă

Reușita de pe Nordschleife închide vânătoarea de recorduri pentru prototipul Porsche 919 Hybrid Evo. La viteze mai moderate, atletul de top va avea apariții la următoarele evenimente:

• 6-7 iulie: VW Fun Cup Spa-Francorchamps (Belgia)

• 12-15 iulie: Festivalul Vitezei de la Goodwood (Marea Britanie)

• 2 septembrie: Festivalul Porsche Brands Hatch (Marea Britanie)

• 26-29 septembrie: Porsche Rennsport Reunion Laguna Seca (California, SUA)

This entry was posted in Events and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *