Porsche planuieste sa investeasca peste sase miliarde de euro in electromobilitate pana in 2022

Porsche a realizat un plan de dezvoltare fără precedent: până în 2022, producătorul de mașini sport va investi peste șase miliarde de euro în electromobilitate, concentrându-se atât pe hibride plug-in, cât și pe vehicule pur electrice. Decizia a fost luată de Consiliul de Supraveghere al Porsche AG la cea mai recentă întâlnire. ”Ne dublăm cheltuielile pentru electromobilitate de la aproximativ trei miliarde de euro la peste șase miliarde de euro”, explică Oliver Blume, Președintele Consiliului Executiv al Porsche AG. ”Pe lângă dezvoltarea modelelor noastre cu motoare cu combustie, prin această decizie setăm o direcție importantă pentru viitor.” Planurile includ o investiție de aproximativ trei miliarde de euro în bunuri mobile și puțin peste trei miliarde de euro în dezvoltare.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Din suma suplimentară de trei miliarde de euro, aproximativ 500 de milioane de euro vor fi utilizate pentru dezvoltarea versiunilor și derivatelor modelului Mission E, în jur de un miliard de euro pentru electrificarea și hibridizarea gamei actuale de modele, câteva sute de milioane pentru extinderea siturilor de producție, plus aproximativ 700 de milioane de euro în noi tehnologii, infrastructură de încărcare și smart mobility.

În prezent, în Zuffenhausen se construiesc o nouă vopsitorie, o zonă de asamblare dedicată și un pod transportor pentru transportarea caroseriilor vopsite și a motoarelor în zona de asamblare finală. Fabrica actuală de motoare este extinsă, în acest moment, pentru a produce sisteme de propulsie electrice, iar tinichigeria va fi, de asemenea, dezvoltată. Investiții sunt planificate și pentru Weissach Development Centre. Proiectul Mission E a creat aproximativ 1200 de noi locuri de muncă.

Modelul sport pur electric Mission E are o putere de 600 CP, ceea ce înseamnă ca va avea nevoie de mai putin de 3,5 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h; vehiculul va fi, de asemenea, capabil să accelereze și să frâneze în mod repetat, fără pierderi de performanță, și va oferi o autonomie de 500 km, conform NEDC. Timpul de încărcare va fi foarte scurt: datorită sistemului de 800 V, 15 minute de alimentare vor fi suficiente pentru a putea parcurge 400 de kilometri.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Infrastructură complexă de încărcare rapidă

Porsche, impreuna cu Audi, reprezintă Grupul Volkswagen în Ionity, un joint venture cu BMW Group, Daimler AG și Ford Motor Company. Scopul acestui proiect este construirea și operarea a 400 de stații de încărcare puternice de încărcare rapidă, de-a lungul principalelor rute europene, până în 2020. Construcția acestora a început încă din 2017. În completarea activității joint-venture-ului Ionity, rețeaua de dealeri Porsche devine parte a unei infrastructuri de încărcare rapidă la nivel național.

Hibridele plug-in devin rapid o poveste de succes la Porsche

Noul Panamera include cea de-a treia generație a motorului hibrid plug-in Porsche în două versiuni diferite, ambele oferind o autonomie pur electrică de până la 50 km. Panamera Turbo S E-Hybrid este nava amiral a liniei de modele – oferă combinația perfectă de performanțe excepționale și eficiență maximă, cu un motor V8, de 4 litri, și un motor electric care generează o putere a sistemului de 680 CP. Modelul este cea mai sportivă mașină din segmentul de lux – și nu în ciuda, ci datorită sistemului său de propulsie hibrid.

Clienții par să fie foarte mulțumiți de modelele hibride disponibile: de la lansarea pe piață, aproximativ 60% din toate unitățile Panamera livrate în Europa sunt dotate cu aceste sisteme de propulsie de ultimă generație. Acest procentaj a fost semnificativ mai mare pentru comenzile primite în unele țări și chiar a ajuns la aproximativ 90% în Scandinavia.

This entry was posted in Business and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *