70 de ani de Porsche

Rapide. Puriste. Emoționale. În ultimii 70 de ani, marca Porsche a fost sinonimă cu construcția de mașini sport la cel mai înalt nivel. Primul autovehicul care a purtat numele Porsche a fost înregistrat pe 8 iunie 1948: un 356 ”No.1” Roadster. Aceasta este ziua în care s-a născut marca Porsche. Modelul 356 a transformat în realitate visul lui Ferry Porsche de a construi o mașină sport. ”Viziunea sa de la acel moment a încorporat toate valorile care definesc brandul și în ziua de astăzi”, a declarat Oliver Blume, Președintele Consiliului Executiv Porsche AG.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

”Tradiția este un angajament. Fără tradiția și valorile noastre fundamentale, nu am fi unde suntem astăzi”, a explicat Blume. ”Intenționăm să păstrăm și pe viitor standardul de excelență tehnică stabilit de Ferry Porsche. Mobilitatea inteligentă are un viitor măreț în față. Iar noi avem expertiza tehnologică solidă, angajații creativi și spiritul de echipă unic, necesar pentru a face parte din ea. Avem ceea ce e nevoie pentru a ne asigura că marca Porsche continuă să fascineze – chiar și peste alți 70 de ani.”

Istoria mărcii Porsche începe în 1948. Totuși, fundația companiei constructoare de mașini sport se bazează pe munca de o viață a profesorului Ferdinand Porsche – dusă mai departe de fiul său, Ferry. Ferdinand Porsche proiectase deja inovații de pionierat pentru industria auto încă de la începutul secolului trecut. În 1900, a construit o mașină electrică cunoscută sub numele de Lohner-Porsche, un vehicul pe care urma să construiască prima mașină de pasageri cu tracțiune integrală din lume. În același an, a creat un prototip pentru vehicule hibride, prin dezvoltarea unui sistem de propulsie mixt, electric și pe benzină. În 1931, Ferdinand Porsche a înființat propriul birou de inginerie. Modelul ”Berlin-Rome Car”, prezentat în 1939, a fost începutul ideii sale de mașină sport cu numele Porsche, deși acest vis a fost realizat doar de fiul său, Ferry, în 1948, cu Type 356.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Succesorul lui 356, modelul Porsche 911 proiectat de fiul lui Ferry Porsche, Ferdinand Alexander, a dat companiei, în cele din urmă, imboldul de care avea nevoie pentru a deveni unul dintre cei mai importanți constructori de mașini sport din lume, atât din punct de vedere tehnic, cât și din punct de vedere al designului. Porsche 911, prezentat publicului larg pentru prima dată în 1963, a fost construit în peste un milion de unități. ”Deși modelul 911 a fost dezvoltat continuu de-a lungul acestor decenii și îmbunătățit, în repetate rânduri, cu tehnologii noi, inovatoare, niciun alt autovehicul nu a reușit să-și păstreze esența așa cum a făcut-o 911”, spune Blume. ”Toate mașinile Porsche care urmează să fie dezvoltate în prezent și în viitor se bazează pe acest model. Ca element central al mărcii, 911 a devenit etalonul mașinii sport, cucerind inimile pasionaților din întreaga lume”.

Viitorul mașinilor sport Porsche se apropie de linia de start, sub forma Mission E, primul ”campion” cu propulsie pur electrică creat în Zuffenhausen. Acest concept îmbină designul emoțional tipic unui Porsche, performanțele excepționale pe șosea și caracterul practic de zi cu zi, adaptat mobilității viitorului. Modelul cu patru uși și patru locuri oferă o putere de 440 kW (600 CP) și o autonomie de peste 500 km, o accelerație de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde și o durată de încărcare de aproximativ 15 minute pentru 80% din capacitatea bateriei. Porsche a investit în jur de un miliard de euro în acest proiect de viitor, creând peste 1.200 de locuri de muncă suplimentare la sediul central din Stuttgart-Zuffenhausen, unde va fi construit modelul Mission E. ”Porsche va fi mereu Porsche – o marcă auto lider în mobilitate sportivă, exclusivistă”, adaugă Blume.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Porsche sărbătorește acest an aniversar cu numeroase activități în întreaga lume. Pe 3 februarie, ”The Porsche Effect” își va deschide porțile la Petersen Automotive Museum din Los Angeles. În Germania, prima expoziție ”70 de ani de Porsche” va fi deschisă în perioada 20-31 martie la ”DRIVE, the Volkswagen Group Forum”, în Berlin. Muzeul Porsche va găzdui, de asemenea, propriile evenimente aniversare, începând cu o expoziție specială de amploare, inaugurată pe 9 iunie. În aceeași zi, Porsche va invita fanii mașinilor sport la ”Sports Car Together Day”, în toate locațiile sale din întreaga lume. În weekendul 16-17 iunie, constructorul de mașini sport va invita angajați, rezidenți ai districtului Zuffenhausen și potențiali clienți la un eveniment public la și în jurul Muzeului Porsche din Stuttgart. Aniversarea va fi marcată și de ”Festivalul vitezei”, care se desfășoară în perioada 12-15 iulie, pe circuitul din Goodwood, Marea Britanie, și de ”Rennsport Reunion” din California, în perioada 27-30 septembrie. Evenimentele se vor încheia cu ”Sound Night”, eveniment care va avea loc pentru prima dată pe Porsche Arena din Stuttgart, pe 13 octombrie. Informații suplimentare sunt disponibile la adresa https://www.porsche.com/museum/en/.

This entry was posted in Istoria Porsche and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *