O bijuterie clasică la Muzeul Porsche – cel mai vechi 911 din colectie

După o restaurare de trei ani, Muzeul Porsche prezintă unul dintre cele mai noi modele adăgate în colecția sa – și cel mai vechi 911 pe care îl deține – în cadrul expoziției speciale ”911 (901 Nr. 57) – O legendă pornește la drum”, care va avea loc de pe 14 decembrie 2017 până pe 8 aprilie 2018. Coupé-ul roșu a fost construit în octombrie 1964, fiind unul dintre primele modele de serie ale mașinii sport, cunoscute în acea perioadă sub denumirea 901. Aproape 50 de ani mai târziu, întâmplarea a făcut ca Muzeul Porsche să găsească acest model rar și a decis să-l achiziționeze, cu scopul de a-l readuce la starea inițială.

911 (901 No. 57). Foto: Porsche

911 (901 No. 57). Foto: Porsche

Inițial, Porsche a dezvoltat și a prezentat succesorul modelului 356 sub denumirea 901. Cu toate acestea, la doar câteva săptămâni după demararea producției în
toamna anului 1964, coupé-ul a trebuit să fie redenumit din cauza unei dispute
privind marca înregistrată, iar de atunci a purtat numele 911. Toate vehiculele pentru clienți produse până în acel moment au fost fabricate ca modele 901, dar vândute ca Porsche 911. Colecției de la fabrica Porsche i-a lipsit unul dintre aceste automobile rare timp de jumătate de secol.

911 (901 No. 57) în Muzeul Porsche. Foto: Porsche

911 (901 No. 57) în Muzeul Porsche. Foto: Porsche

2014: O echipă de televiziune descoperă o comoară cu valoare istorică

În 2014, în timp ce evalua o colecție de obiecte uitate de mult timp într-un hambar, o echipă germană de televiziune care lucra la un program dedicat antichităților
și obiectelor de colecție, a dat peste două modele 911 din anii 1960. După ce au luat legătura cu Porsche Museum, au aflat că una dintre cele două mașini sport, cea cu numărul de șasiu 300.057, este unul dintre exemplarele rare construite înainte ca linia de modele să fie redenumită. Muzeul Porsche a decis să cumpere ambele 911, la prețul stabilit de un expert independent, ocupând, astfel, un loc important în colecția sa de modele clasice Porsche.

911 (901 No. 57) înainte de restaurare. Foto: Porsche

911 (901 No. 57) înainte de restaurare. Foto: Porsche

911 (901 No. 57) după restaurare. Foto: Porsche

911 (901 No. 57) după restaurare. Foto: Porsche

Reparații înainte de înlocuire: restaurare complexă și extinsă, cu componente autentice

Unul dintre principalele motive în favoarea achiziționării vehiculului a fost faptul că vechiul exemplar 911 nu fusese restaurat deloc, oferind specialiștilor muzeului oportunitatea de a restaura mașina sport pe cât de autentic și pe cât de aproape de original posibil. A durat trei ani pentru a aduce această mașină ruginită în starea
sa inițială, utilizându-se componente originale din perioada respectivă, luate de la un alt vehicul.

S17_3349_fine

Interiorul 911 (901 No. 57) înainte de restaurare. Foto: Porsche

Interiorul 911 (901 No. 57) după restaurare. Foto: Porsche

Interiorul 911 (901 No. 57) după restaurare. Foto: Porsche

Motorul, transmisia, componentele electrice și interiorul au fost, toate, reparate după același principiu. Regula de bază a fost să se păstreze toate componentele și fragmentele acolo unde este posibil, înainte să fie înlocuite. Aceste metode complexe de restaurare utilizate de specialiștii de la Muzeul Porsche, ca abordare standard, sunt motivul pentru care procesul de restaurare și de readucere la viață a acestui model Porsche cu mare valoare istorică s-a întins pe o perioadă atât de îndelungată.

911 (901 No. 57). Foto: Porsche

911 (901 No. 57). Foto: Porsche

This entry was posted in Porsche Museum and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *