Cel mai puternic Sport Turismo devine plug-in hybrid

Porsche își extinde gama de mașini hibride, adăugând un nou model puternic liniei Panamera Sport Turismo: noul Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo.

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Foto: Porsche

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Foto: Porsche

Noul vârf de gamă Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo va combina un motor V8 de 4 litri cu un motor electric, generând o putere de 500 kW/680 CP (consum mixt de combustibil 3,0 l/100 km, consum mixt de energie 17,6 kWh/100 km; emisii de CO2 69 g/km).

Imediat ce motorul Panamera Turbo depășește turația de ralanti, acesta oferă un cuplu de 850 Nm. Acest lucru înseamnă că vehiculul accelerează de la zero la 100 km/h în 3,4 secunde și atinge o viteză maximă de 310 km/h. Consumul mediu, conform standardului New European Driving Cycle (NEDC), este de 3,0 l/100 km. Cel mai puternic Sport Turismo are o autonomie de până la 49 de kilometri, folosind doar energie electrică și producând, prin urmare, zero emisii.

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Foto: Porsche

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Foto: Porsche

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo este unic în segmentul său nu doar datorită echilibrului între performanță și eficiență; designul său, ce include un hayon de mari dimensiuni, un portbagaj cu un prag coborât, un compartiment pentru bagaje mai voluminos și o configurație de 4 + 1 locuri, face ca noul model al gamei să fie extrem de practic pentru utilizarea de zi cu zi. Porsche combină designul unic și spiritul practic cu performanțe de top și eficiență maximă.

De la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde și un consum de carburant de 3 litri

La fel ca în cazul Panamera – vârful de gamă pe segmentul limuzinelor sport –, Porsche demonstrează acum și cu Sport Turismo potențialul imens de performanță al tehnologiei hibride.

Strategia de boost folosită în producția de serie a Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo cu tracțiune integrală a fost preluată de la modelul super sport Porsche 918 Spyder. Chiar și la 1.400 rpm, motorul V8 biturbo (404 kW/550 CP) și motorul electric (100 kW/136 CP) ating cuplul maxim al sistemului – 850 Nm.

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Foto: Porsche

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Foto: Porsche

Ambreiajul pentru deconectarea motorului, integrat în modulul hibrid, este acționat electromecanic prin intermediul unui actuator electric (Electric Clutch Actuator). Rezultatul este timpul scurt de răspuns și un nivel ridicat de confort. Cutia cu dublu ambreiaj în opt viteze Porsche Doppelkupplung (PDK) transmite puterea către sistemul de tracțiune integrală adaptivă Porsche Traction Management (PTM).

Turbo S E-Hybrid Sport Turismo are o autonomie de până la 49 de kilometri și atinge o viteză maximă de 140 km/h atunci când este utilizat exclusiv motorul electric, cu zero emisii. Bateria litiu-ion are o capacitate de 14,1 kWh, iar durata de încărcare poate varia de la 2,4 până la 6 ore, în funcție de acumulator și de tipul de alimentare.

Design unic, eleron variabil și o configurație de 4 + 1 locuri

Turbo S E-Hybrid Sport Turismo încorporează toate inovațiile celei de-a doua generații Panamera. Acestea includ instrumentarul de bord digital Porsche Advanced Cockpit, sistemele de asistență inovatoare, precum Porsche InnoDrive cu cruise control adaptabil și sistem de direcție pe puntea spate, disponibil opțional.

Interior Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Foto: Porsche

Interior Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Foto: Porsche

O altă inovație este eleronul variabil, unic în segment, a cărui înclinație este setată la unul dintre cele trei unghiuri diferite, în funcție de situația din trafic și de setările vehiculului. De asemenea, acesta generează o deportanță suplimentară de până la 50 kg pe puntea spate.

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Foto: Porsche

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Foto: Porsche

Vârful de gamă oferă toate avantajele noii game Sport Turismo ce derivă din designul avangardist. Linia plafonului modelului Sport Turismo, care este mai ridicată în comparație cu limuzina sport, permite intrarea și ieșirea mai facile în partea din spate a automobilului și asigură spațiu suplimentar pe înălțime. Utilizarea portbagajului beneficiază de deschiderea largă a hayonului cu acționare electrică în echiparea standard și de o limită de încărcare pe înălțime de 628 mm.

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo este, de asemenea, echipat cu trei scaune spate. Cele două scaune laterale au forma unor scaune individuale – în conformitate cu standardele de performanțe sportive și confort maxim pentru pasageri – rezultând, astfel, o configurație de 2 + 1 locuri în spate. Două scaune cu reglare electrică pentru bacheta din spate sunt, de asemenea, disponibile opțional.

Cu portbagajul măsurat până la marginea superioară a scaunelor din spate, Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo oferă o capacitate de stocare de 425 litri. Spãtarele celor trei scaune din spate pot fi rabatate împreunã sau separat, 40:20:40, și deblocate electric din compartimentul pentru bagaje. Când toate scaunele sunt rabatate, volumul de stocare crește până la 1.295 litri.

 

This entry was posted in Lansari modele noi and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *