Noul 911 RSR a fost la un pas de podium la Le Mans

high_911_rsr_fia_wec_le_mans_24_hours_le_mans_2017_porsche_ag-2

Porsche 911 RSR.  Foto: Porsche

Cu un debut admirabil la cursa de 24 de ore de la Le Mans, urmărită de 258.000 de fani ai motorsportului, noul Porsche 911 RSR și-a demonstrat potențialul și fiabilitatea. La cea de-a 85-a ediție a cursei de anduranță, mașina de curse de 510 CP, proiectată de Porsche Motorsport în Weissach și bazată pe cea de-a șaptea generație a emblematicului 911, a condus pe distanțe lungi și a fost aproape de a se clasa pe podium până cu puțin timp înainte de finalul cursei. Cu toate acestea, după 340 de tururi pline de emoții pe legendarul Circuit de 24 de ore, Richard Lietz (Austria) și colegii săi francezi, Frédéric Makowiecki și Patrick Pilet, s-au clasat pe locul al IV-lea la clasa GTE-Pro. O oprire suplimentară la boxe, din cauza deteriorării pneurilor, cu o oră înainte de finish, i-a lăsat fără orice speranță de a obține un loc pe podium la cea mai dificilă cursă de anduranță din lume.

high_911_rsr_fia_wec_le_mans_24_hours_le_mans_2017_porsche_ag

Foto: Porsche

Pe o vreme frumoasă de vară și la temperaturi de circa 30 de grade Celsius, 60 de vehicule au demarat pe circuit sâmbătă, la ora 15.00, în cadrul celui mai greu maraton auto de 24 de ore, la Sarthe, în vestul Franței. Cele două noi vehicule Porsche 911 RSR, care au participat pentru prima dată la Le Mans, cu echipa Porsche GT, au parcurs prima treime a cursei fără nicio problemă majoră. Singurul incident de pe circuitul de la Le Mans, care prezintă numeroase provocări pentru piloți, prin combinația de porțiuni permanente de circuit cu drumuri naționale, a fost atunci când Porsche 911 RSR cu numărul #92 a fost implicat într-o coliziune. În virajul ultra-rapid 1, acesta a fost lovit de un alt vehicul și a fost nevoit să se retragă la boxe. Înainte de acest incident, Michael Christensen (Danemarca), Kévin Estre (Franța) și Dirk Werner (Germania) s-au aflat, de mai multe ori, pe locul al doilea. Datorită unei strategii perfecte de cursă și opririlor rapide, timpul pierdut a fost efectiv recuperat.

Cu toate acestea, avansul a fost, în cele din urmă, pierdut în timpul nopții: după 179 de tururi de circuit și preluarea temporară a conducerii, Michael Christensen (Danemarca) a pierdut controlul asupra vehiculului 911 RSR, după ce a sărit peste bordură în șicana Ford și s-a izbit în bariere cu spatele mașinii.

În a doua jumătate a cursei, totuși, colegii lor din Porsche 911 RSR cu numărul #91 au preluat poziția de lider. În dimineața zilei de duminică, Patrick Pilet a preluat conducerea la clasa GT pentru prima dată, iar Richard Lietz și Frédéric Makowiecki au condus preț de mai multe tururi, pe distanțe lungi. În ultima parte a cursei, toate semnele indicau cel puțin un rezultat pe podium. Cu o oră și jumătate înainte de finish, Frédéric Makowiecki se afla pe locul al treilea. Cursa s-ar fi putut încheia cu acest rezultat dacă vehiculul nu ar fi făcut pană cu o oră înainte de final și nu ar fi fost nevoit să se retragă la boxe pentru o oprire neprogramată. Lupta pentru podium a fost pierdută.

În clasa GTE-Am, echipele de clienți Porsche au pilotat patru modele 911 RSR, model din anul 2015. Cel mai bun rezultat a fost obținut de vehiculul 911 al echipei Dempsey Proton Racing, care s-a clasat pe locul al VI-lea. Tânărul pilot Matteo Cairoli (Italia) a împărțit cockpit-ul vehiculului #77 cu piloții germani Christian Ried și Marvin Dienst. Cea de-a IV-a etapă a campionatului Sports Car World Endurance Championship WEC va avea loc pe 16 iulie, pe Nürburgring, în Germania.

high_911_rsr_fia_wec_le_mans_24_hours_le_mans_2017_porsche_ag-3

Foto: Porsche

Comentarii despre cursă

Dr. Frank-Steffen Walliser, Vicepreședinte Motorsport și mașini GT: ”A fost prima noastră participare la Le Mans cu noul 911 RSR și cred că am avut performanțe foarte bune. E păcat că vehiculului cu numărul #92 a fost nevoită să se retragă din cauza unui incident. Este păcat și că vehiculul nostru #91 s-a clasat abia pe locul al IV-lea la final, deși piloții și echipa au dat tot ce au avut mai bun și vehiculul a condus pe distanțe lungi. Din păcate, pana de cauciuc a produs întârzieri și, pe deasupra, am avut puțin ghinion cu o porțiune lentă. Asta ne-a costat un loc pe podium, dar ne vom întoarce anul viitor.”

Piloții 911 RSR #91

Richard Lietz: ”Este greu când dai tot ce poți și la final rămâi cu mâinile goale. 911 RSR s-a descurcat bine în viraje, așa cum ne așteptam, dar la temperaturile ridicate am rămas în urmă pe porțiunile drepte. Întreaga echipă merită mulțumiri din plin, deoarece pregătirea pentru Le Mans a fost extrem de dificilă. Mecanicii noștri au făcut, într-adevăr, tot ce au putut. A fost o cursă interesantă și sper că anul viitor vom obține un loc pe podium. Locul al IV-lea din acest an este bun, ne oferă puncte importante pentru campionat și lucrurile arată bine pentru noi din acest punct de vedere.”

Patrick Pilet: ”A fost o cursă grea și dificilă. Cu toții am făcut tot ce ne-a stat în putință și nu ne putem învinui. Din partea noastră, a fost o cursă perfectă. Piloții nu au făcut nicio greșeală pe pista de curse și echipa ne-a oferit un sprijin extraordinar. Vehiculul nostru 911 RSR a mers bine pe acest circuit plin de provocări. Pe parcursul întregii curse nu am venit la boxe decât pentru a alimenta și a schimba anvelopele. Un loc de podium ar fi fost un rezultat extraordinar pentru echipa, dar nu a fost să fie. Vom reveni anul viitor și mai puternici.”

Frédéric Makowiecki: ”A fost o cursă bună. Întreaga echipă a lucrat impecabil. Am încercat, literalmente, totul pentru a ajunge pe podium. Din păcate, nu a fost suficient. Cu toate acestea, cursa de 24 de ore de la Le Mans a fost, din nou, o experiență de neuitat.”

Piloții 911 RSR #92

Michael Christensen: ”A fost o cursă incredibil de dură. Am condus până la limită tot timpul și a trebuit să ne asumăm riscuri mari pentru a ține pasul cu concurența. În șicană am riscat puțin prea mult. E păcat, pentru că vehiculul nostru 911 RSR se descurca bine și eram în fruntea clasamentului. Îmi pare rău pentru întreaga echipă care ne-a oferit un sprijin extraordinar.”

Kévin Estre: ”Le Mans este cea mai dură cursă auto din lume. Am văzut asta din nou anul acesta. Mereu doare atunci când nu ajungi la linia de finish. Dar la Le Mans este deosebit de dureros.”

Dirk Werner: ”Am reușit să ne redresăm pe parcursul cursei. Uneori chiar am preluat conducerea. E păcat că nu am ajuns la linia de finish. Dar ca pilot de curse pur și simplu trebuie să accepți retragerile. Cu toate acestea, vom lucra din greu pentru ca anul viitor să ne putem întoarce și mai puternici.”

Piloții echipei de clienți

Patrick Long (911 RSR #93, Proton Competition): ”Manevrarea vehiculului 911 RSR a fost foarte bună pe parcursul întregii curse. Singurul loc în care nu am putut să ținem pasul cu adversarii noștri a fost pe porțiunile drepte. Am pus presiune până la capăt și echipa a dat totul. Putem fi mândri de efortul nostru. Cu toții ne-am bucurat de atmosfera unică a acestei curse.”

high_911_rsr_fia_wec_le_mans_24_hours_le_mans_2017_porsche_ag

Foto: Porsche

Matteo Cairoli (911 RSR # 77, Dempsey Proton Racing): ”Am fost hotărât să termin pe podium prima mea cursă de la Le Mans. La început totul mergea bine pentru noi, dar noaptea am avut o problemă tehnică care ne-a făcut să rămânem în urmă. Cu toate acestea, am reușit să terminăm cursa și să câștigăm puncte importante pentru campionat. Și mi-am îndeplinit visul de a participa la Le Mans. Sper că ne vom întoarce în 2018.”

Clasamentul este disponibil la: http://www.fiawec.com/en/season/result/4116

Rezultatele pot fi urmărite pe: http://fiawec.alkamelsystems.com

 

 

This entry was posted in Events and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *