Echipa Porsche LMP se asteapta la o lupta grea pentru victoria generala

Numărătoarea inversă până la punctul culminant al sezonului este aproape la final: pe 17-18 iunie, Porsche va lupta din nou pentru bijuteriile coroanei motorsportului de anduranță, în încercarea de a câștiga Cursa de 24 de ore de la Le Mans pentru al treilea an consecutiv. Cel mai puternic adversar de pe circuit este Toyota. Producătorul japonez nu a câștigat încă competiția de pe circuitul francez. În 2016, Toyota a fost nevoită să se retragă, în mod dramatic, cu doar câteva minute înainte de sfârșitul cursei, din cauza unei probleme tehnice, iar în 2017 concurează cu trei prototipuri împotriva celor două Porsche 919 Hybrid, la clasa LMP1-H.

Porsche LMP Team: Earl Bamber, Timo Bernhard (l-r)

LMP Team: Earl Bamber, Timo Bernhard (de la stanga, la dreapta) Foto: Porsche

Porsche 919 Hybrid, Porsche LMP Team: Timo Bernhard, Earl Bamber, Brendon Hartley, Neel Jani, Nick Tandy, Andre Lotterer

LMP Team  Foto: Porsche

Cinci câștigători în echipa de piloți Porsche:

La volanul prototipului Porsche 919 Hybrid cu numărul de start 1 vor pilota, alternativ, Neel Jani (33/Elveția), André Lotterer (35/Germania) și Nick Tandy (32/Marea Britanie). Cei trei piloți au, cumulat, o experiență totală de 20 de starturi la Le Mans și cinci victorii generale. Jani (8 starturi, o victorie generală) este singurul pilot care a reușit să-și apere titlul la Le Mans și campion en-titre FIA WEC 2017, fiind, de asemenea, deținătorul recordului în materie de tururi de calificare la Le Mans, din 2015. Lotterer (8 starturi, 3 victorii generale) se află pentru prima dată la Le Mans alături de Porsche, după o carieră de succes la Audi. Tandy concurează, pentru a doua oară, în clasa LMP1, la Sarthe. El a participat de trei ori la clasa GT și a sărbătorit cea de-a 17-a victorie generală obținută de Porsche, în calitate de începător LMP1, în 2015.

Porsche 919 Hybrid, Porsche LMP Team: Neel Jani, Nick Tandy, Andre Lotterer

Porsche LMP Team: Neel Jani, Nick Tandy, Andre Lotterer  Foto: Porsche

Echipa prototipului soră – formată din Earl Bamber (26/Noua Zeelandă), Timo Bernhard (36/Germania) și Brendon Hartley (27/Noua Zeelandă) – au în total 17 participări la Le Mans și două victorii generale. Bamber (2 starturi, o victorie generală) a câștigat în 2015 împreună cu Tandy, când era și el un începător LMP1. În 2016, el a concurat pentru Porsche la clasa GT. Pilotul cu cea mai mare experiență din acest trio este Bernhard: are în palmares 10 starturi la Le Mans, primul fiind în 2002, pentru Porsche, la clasa GT – obținând victoria în această categorie încă de la debut. Începând cu anul 2010, numele său este gravat pe trofeul acordat pentru o victorie generală, când pilotul Porsche a fost împrumutat echipei Audi. Hartley (5 starturi la Le Mans) împarte cockpit-ul cu Bernhard începând din 2014 și este, probabil, cel mai ”însetat” de victorie dintre toți: locul I la Le Mans l-a ocolit până acum.

Un duel cu timpul, cu condițiile meteo și cu Toyota:

”Le Mans 2017 va fi o cursă extrem de dificilă, poate chiar mai rapidă decât în 2016”, spune Fritz Enzinger, care cunoaște competiția îndeaproape. Vicepreședintele LMP1 confirmă: ”Acesta nu va fi un duel doar împotriva Toyota. Cea mai dificilă provocare de la Le Mans este cursa în sine: nu trebuie să-ți pierzi niciodată respectul pentru cei 5000 de kilometri, parcurși zi și noapte în condiții meteorologice instabile și la viteze de peste 330 km/h, în timp ce trebuie să-ți depășești, în mod constant, competitorii. Nu există nici o garanție, lucrurile pot lua o întorsătură majoră în orice moment. Singura șansă de a câștiga marele trofeu la Le Mans este să te pregătești cât mai bine înainte, să lucrezi fără greșeli și să termini cursa fără incidente.”

Fritz Enzinger (Leiter Porsche LMP)

Fritz Enzinger (Leiter Porsche LMP) Foto:Porsche

”Nu doar lungimea mare este cea care face din Le Mans cea mai dificilă cursă din lume”, adaugă Andreas Seidl, Team Principal. ”Trebuie să îți găsești propriul ritm și să îți gestionezi resursele pe parcursul întregului eveniment. Acesta durează mai mult de două săptămâni, iar în tot acest timp, o echipă de 90 de oameni lucrează din greu împreună, sub mare tensiune. Trec prin suișuri și coborâșuri împreună. Sâmbătă, la ora 15:00, fiecare membru al echipei – fie el mecanic, pilot sau oricine altcineva din echipă – trebuie să fie pregătit pentru cursă și fizic, și psihic. Atunci este momentul să punem în practică tot ceea ce am învățat și am exersat de atâtea ori. Am făcut tot ce ne-a stat în putință pentru a fi pregătiți, din punct de vedere tehnic și operațional, pentru Le Mans. Prototipurile Porsche 919 Hybrid, piloții noștri și echipa sunt gata să dea tot ce au mai bun.”

Official picture of all the cars competing in the 24 Heures du Mans.

Foto: Porsche

Porsche 919 Hybrid:

Porsche 919 Hybrid a fost complet reconstruit pentru campionatul din 2017.
60%-70% din componentele prototipului Le Mans sunt nou construite – în special în ceea ce privește aerodinamica, șasiul și motorul cu combustie. Cu toate acestea, sistemul de propulsie electrică rămâne, în principiu, același. Prototipul dezvoltă o putere de aproximativ 900 CP (662 kW), generată de un motor compact V4, de 2 l, cu ardere internă (de aproape 500 CP/368 kW) și de două sisteme diferite de
recuperare a energiei – unul de recuperare a energiei la frânare pe puntea față și unul de recuperare a energiei din gazele de evacuare. Motorul cu combustie acționează puntea spate, în timp ce motorul electric propulsează puntea față cu o putere de peste 400 CP (294 kW). Energia electrică generată de frânele frontale și de sistemul de evacuare este stocată temporar într-o baterie litiu-ion, răcită cu lichid.

Campionatul Mondial:

Cursa de 24 de ore de la Le Mans este cea de-a treia din cele nouă etape ale Campionatului Mondial de Anduranță FIA WEC 2017. După primele două curse de șase ore (la Silverstone și Spa), Porsche a obținut 61 de puncte și ocupă a doua poziție în clasamentul constructorilor, după Toyota (69,5). În clasamentul piloților, Bamber/Bernhard/Hartley (33 de puncte) se află pe locul al doilea, iar Jani/Lotterer/Tandy se situează pe locul al treilea (28 de puncte). În acest moment, principalul duo de la Toyota are 50 de puncte.

Porsche LMP Team: Neel Jani

LMP Team: Neel Jani Foto: Porsche

This entry was posted in Events and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *