Cea de-a 19-a victorie generala la Le Mans pentru Porsche, dupa o finala spectaculoasa

Sâmbătă seara, la ora 18:30, cursa de 24 de ore de la Le Mans părea că s-a încheiat pentru Porsche 919 Hybrid, pilotat de Earl Bamber (Noua Zeelandă), Timo Bernhard (Germania) și Brendon Hartley (Noua Zeelandă). Prototipul lor nu mai avea puntea față, reparațiile au durat 1 oră și 5 minute și a revenit în cursă având de recuperat 18 tururi de circuit. În timpul celei de-a 85-a ediții ale cursei de anduranță de la Le Mans s-au produs schimbări atât de dramatice, încât imposibilul a devenit posibil: după un efort enorm, trio-ul Porsche a reușit să urce în clasament de pe poziția 56 până pe locul I, obținând victoria generală. Pentru Porsche, titularul recordului la Le Mans, aceasta este cea de-a 19-a victorie generală la cea mai dificilă cursă din lume și a treia victorie consecutivă, ceea ce înseamnă că Porsche poate păstra celebrul trofeu.

Porsche LMP Team: Brendon Hartley, Timo Bernhard, Earl Bamber (l-r)

Porsche LMP Team: Brendon Hartley, Timo Bernhard, Earl Bamber (de la stânga la dreapta). Foto: Porsche

Pentru Earl Bamber, aceasta este cea de-a doua victorie generală la Le Mans, la volanul Porsche 919 Hybrid, după cea din 2015. Timo Bernhard înscrie, de asemenea, a doua victorie generală de la Le Mans. După titlul câștigat în 2010, când a fost împrumutat echipei Audi, Bernhard a visat să-l obțină, într-o zi, și alături de Porsche. Brendon Hartley a fost, probabil, cel mai ”însetat” de victorie dintre toți cei șase piloți din echipa Porsche LMP din acest an, pentru că numele său nu fusese încă gravat pe marele trofeu până acum.

Cum a decurs etapa finală a cursei pentru prototipul cu numărul 2:

Când prototipul soră, cu numărul 1, s-a oprit imediat după ora 11.00, după ce condusese timp de peste zece ore, a sosit momentul pentru 919 Hybrid cu numărul 2 să preia frâiele. Hartley a îmbunătățit timpul continuu. După 312 de tururi de circuit, el oprește pentru o ultimă alimentare, iar după 325 de tururi, îi predă ștafeta lui Bernhard, când prototipul se clasa pe locul al 4-lea. La ora 12:50, Porsche 919 Hybrid recuperează și ajunge în același tur cu liderul cursei – este turul de circuit 330. După ce toate prototipurile hibride LMP1 s-au retras din cursă sau au avut întârzieri, un LMP2 conduce detașat. După 338 de ture, Bernhard oprește pentru realimentare, în turul 347 preia conducerea. O ultimă oprire pentru realimentare are loc după 351 de tururi de circuit, înaintea loviturii finale de după 360 de tururi. La finalul celor 367 de tururi, Bernhard primește steagul în carouri și își îndeplinește un vis.

Porsche 919 Hybrid, Porsche LMP Team: Earl Bamber, Timo Bernhard, Brendon Hartley

Porsche 919 Hybrid, Porsche LMP Team: Earl Bamber, Timo Bernhard, Brendon Hartley. Foto: Porsche

Porsche LMP Team: Brendon Hartley, Timo Bernhard, Earl Bamber (l-r)

Porsche LMP Team: Brendon Hartley, Timo Bernhard, Earl Bamber (de la stanga la dreapta). Foto: Porsche

Citate după cursă

Michael Steiner, Membru în Consiliul Director, Responsabil de Cercetare și Dezvoltare, Porsche AG: ”Tripla” de la Le Mans este un vis devenit realitate pentru Porsche, iar modul în care am obținut cea de-a treia victorie consecutivă este ieșit din comun. Sunt mândru de echipa Porsche care a continuat să lupte, în ciuda opririi de lungă durată pentru reparații. Acest succes a avut loc și datorită tehnologiei puternice e performance și a tehnologiei hibrid inovatoare”.

Fritz Enzinger, Vicepreședinte LMP1: ”Unul dintre obiectivele noastre ambițioase pentru sezonul 2017 a fost acela de a scoate un as din mânecă la Le Mans. Dar emoțiile prin care am trecut în ultimele 24 de ore nu ni le-am fi putut imagina nici în vise. Această cursă de 24 de ore a împins totul și pe toată lumea aproape de limită. Este de necrezut ceea ce se poate realiza printr-un efort de echipă concentrat. Uneori, nu cea mai rapidă mașină, ci cea mai bună performanță a echipei face diferența. Această echipă este cea mai bună dintre toate și a făcut posibil succesul de astăzi. Reacția de pretutindeni este copleșitoare – din partea angajaților Porsche și din întreaga lume. Personal, vreau să mulțumesc Porsche pentru că m-a pus în postura de a coordona acest program extraordinar și mulțumesc fiecărui membru al echipei pentru sprijinul total și spiritul de echipă excelent.”

Andreas Seidl, antrenorul echipei: ”E greu să găsești cuvinte pentru ceea ce s-a întâmplat. Șoferii și întreaga echipă au făcut o treabă uimitoare. Putem lăsa în urmă două săptămâni foarte grele, care ne-au dus de câteva ori la cote maxime și minime, dar am luptat în spiritul tipic Porsche. Va fi nevoie de ceva timp pentru ca ceea ce am realizat astăzi să se sedimenteze. Am câștigat Le Mans de trei ori la rând, ceea ce este pur și simplu senzațional. Echipa a lucrat neîncetat pentru acest obiectiv în ultimele douăsprezece luni. Toyota a fost un concurent foarte puternic. Ne-au împins la limite și dincolo de ele și am plătit împreună prețul. Este trist faptul că Neel Jani, André Lotterer și Nick Tandy s-au retras din cursa pe care au controlat-o pentru o bună perioadă de timp. Dar Earl Bamber, Brendon Hartley și în special Timo Bernhard au meritat să câștige cursa. Timo a fost pilotul responsabil de dezvoltare încă de la începutul programului. După reparații îndelungi, cei trei au continuat să lupte și au fost în cele din urmă răsplătiți.”

Fritz Enzinger (Leiter LMP1), Dr. Wolfgang Porsche (Aufsichtsratsvorsitzender der Porsche AG), Andreas Seidl (Teamchef Porsche Team) (l-r)

Fritz Enzinger (Leiter LMP1), Dr. Wolfgang Porsche (Aufsichtsratsvorsitzender der Porsche AG), Andreas Seidl (Antrenorul echipei Porsche Team) (de la stânga la dreapta). Foto: Porsche

Piloții prototipului Porsche 919 Hybrid cu numărul 2

Earl Bamber (26 de ani, Noua Zeelandă): ”Nu-mi vine să cred că am reușit să câștigăm după ce am pierdut mai bine de o oră la reparații. Atât Brendon, cât și Timo au făcut parte din programul Porsche LMP încă de la început, iar această victorie se datorează la fel de mult băieților de la boxe. Fără efortul lor extraordinar nu ne-am fi întors din nou în cursă, așa că această victorie este și a lor.”

Timo Bernhard (36, Germania): ”Pare ireal. Când m-am alăturat Porsche ca pilot la categoria juniori, în 1999, mi-am construit cu atenție visul că într-o bună zi aș putea să am șansa de a lupta pentru victoria generală la Le Mans. Speram să fiu destul de bun pentru a reuși asta la un moment dat. Acum, 18 ani mai târziu, am reușit împreună. Tura finală a fost foarte emoționantă pentru mine. Va dura ceva timp să
realizez ce s-a întâmplat.”

Brendon Hartley (27 de ani, Noua Zeelandă): ”Le Mans este o cursă nebună. Mecanicii au lucrat incredibil de mult sâmbătă seara pentru a ne repara mașina într-un timp foarte scurt și de atunci Timo, Earl și cu mine, împreună cu inginerii noștri, am tras din greu, 100% în fiecare secundă, și am sperat cu disperare că eforturile noastre vor fi cumva răsplătite.”

Porsche LMP Team: Brendon Hartley, Earl Bamber, Timo Bernhard (l-r)

Porsche LMP Team: Brendon Hartley, Earl Bamber, Timo Bernhard (de la stânga la dreapta). Foto: Porsche

Fritz Enzinger (Leiter LMP1), Porsche LMP Team: Brendon Hartley, Earl Bamber, Timo Bernhard (l-r)

Fritz Enzinger (Leiter LMP1), Porsche LMP Team: Brendon Hartley, Earl Bamber, Timo Bernhard (de la stânga la dreapta). Foto: Porsche

Clasamentul este disponibil la: http://www.fiawec.com/en/season/result/4116

Rezultatele pot fi urmărite pe: http://fiawec.alkamelsystems.com

This entry was posted in Events and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *