Incredere de sine la repetitia generala pentru Le Mans, la Spa

Cursa de șase ore la Spa-Francorchamps (Belgia) este mult mai mult decât a doua etapă a Campionatului Mondial de Anduranță FIA WEC: cursa care va avea loc pe 6 mai este supranumită ”repetiția generală” pentru Le Mans. Echipa Porsche LMP intră în cursa de la Spa, precum și în celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans (17-18 iunie), cu două prototipuri Porsche 919 Hybrid și cu aceiași șase piloți de la fabrica Porsche.

Porsche 919 Hybrid. Foto: Porsche

Porsche 919 Hybrid. Foto: Porsche

Campionul mondial en-titre Neel Jani (Elveția) va pilota prototipul cu numărul 1, împreună cu André Lotterer (Germania) și Nick Tandy (Marea Britanie). Prototipul-soră, cu numărul 2, aparține trio-ului Earl Bamber (Noua Zeelandă), Timo Bernhard (Germania) și Brendon Hartley (Noua Zeelandă). După ce a obținut locurile al doilea și al treilea la etapa de deschidere a sezonului, la Silverstone (Marea Britanie), Porsche se îndreaptă acum spre Munții Ardeni, în fruntea clasamentul constructorilor.

Bamber, Brendon Hartley, Timo Bernhard. Foto: Porsche

Earl Bamber, Brendon Hartley, Timo Bernhard. Foto: Porsche

În duelul cu Toyota la Spa și Le Mans, campionul Porsche, care își apără titlul, are cu un automobil mai puțin față de echipa câștigătoare de la Silverstone, care participă cu trei prototipuri în ambele curse. În ceea ce privește aerodinamica prototipurilor Porsche 919 Hybrid, constructorul german se concentrează pe pregătirile pentru cea mai importantă cursă a campionatului, din Franța. Cu toate acestea, pachetul de aerodinamică cu deportanță scăzută oferă câteva avantaje la circuitul de la Spa, care are porțiuni mai lungi de drum în linie dreaptă. La fel de importantă este și puterea mașinilor, deoarece Circuitul Grand Prix, de 7,004 km, oferă diferențe uriașe de altitudine.

Grila WEC de 30 de mașini este împărțită în patru clase, pentru prototipuri și mașini sport GT. Cursa de șase ore are loc sâmbătă, 6 mai, de la ora 15:30 (ora României) și poate fi urmărită în direct pe Internet și la TV, în întreaga lume.

Porsche 919 Hybrid

Porsche 919 Hybrid a fost complet reconstruit pentru campionatul din 2017.
60%-70% din componentele prototipului Le Mans sunt nou construite – în special în ceea ce privește aerodinamica, șasiul și motorul cu combustie. Cu toate acestea, sistemul de propulsie electrică rămâne, în principiu, același. Prototipul dezvoltă o putere de aproximativ 900 CP (662 kW), generată de un motor compact V4, de 2 l, cu ardere internă (de aproape 500 CP/368 kW) și de două sisteme diferite de recuperare a energiei – unul de recuperare a energiei la frânare pe puntea față și unul de recuperare a energiei din gazele de evacuare. Motorul cu combustie acționează puntea spate, în timp ce motorul electric propulsează puntea față cu o putere de peste 400 CP (294 kW). Energia electrică generată de frânele frontale și de sistemul de evacuare este stocată temporar într-o baterie litiu-ion, răcită cu lichid.

Porsche 919 Hybrid. Foto: Porsche

Porsche 919 Hybrid. Foto: Porsche

 Informații și cifre relevante:

– Reglementările WEC limitează cantitatea de energie folosită pentru un tur de circuit. La un tur complet pe circuitul Spa-Francorchamps, de 7,004 km, Porsche 919 Hybrid poate folosi 6,37 megajuli de energie electrică din sistemele de recuperare a energiei și 1,784 kg / 2,464 l de benzină.

– La viteza normală pe circuit, Porsche 919 Hybrid trebuie să alimenteze după
maximum 24 de tururi.

– Realimentarea cu carburant și schimbarea anvelopelor se face secvențial, nu în același timp. Doar patru mecanici pot lucra simultan la schimbarea anvelopelor și pot folosi numai un singur pistol pneumatic la un moment dat, ceea ce durează mult mai mult decât la cursele de Formula 1, de exemplu.

– În mod normal, piloții se schimbă doar atunci când se schimbă anvelopele.

– Se pot utiliza următoarele tipuri de anvelope: trei compoziții diferite de pneuri
netede pentru suprafețe uscate, un set de anvelope hibrid (tot fără profil dar cu
suprafață mai moale), pentru condiții mixte și anvelope de ploaie. Fiecare automobil are la dispoziție patru seturi de pneuri de uscat pentru calificări și curse, cu două
seturi mai puțin decât în 2016.

– Un tur pe Circuitul Spa-Francorchamps este extrem de lung și are nu mai puțin de 19 viraje, multe dintre ele fiind spectaculoase. După start, circuitul cotește la dreapta în virajul în ac de păr “La Source”, înainte de a porni în jos, către “Eau Rouge”, cu a sa combinație de viraje stânga-dreapta. Porțiunea întinsă “Kemmel” duce la partea șerpuită din spate a circuitului. După “Malmedy”, “Rivage”, “Pouhon” și “Fagnes”, la ieșirea din virajul la dreapta “Stavelot”, accelerația trebuie apăsată la maxim, din nou, până la șicana “Bus Stop” de dinaintea liniei de finish.

– circuitul este situat în triunghiul format de orașele Stavelot, Spa și Malmedy. Pentru că frontiera germană se află la numai 20 km distanță, fanii curselor auto din această țară vecină obișnuiesc să participe în număr mare.

Retrospectivă:

– În 2016, cele două Porsche 919 Hybrid au ocupat primele poziții ale grilei de start. Bernhard și Hartley, care au împărțit prototipul cu Mark Webber (Australia), au pornit din pole position, având o durată medie a unui tur de circuit de 1:55.739 min.
Prototipul-soră, pilotat de Jani, Romain Dumas (Franța) și Marc Lieb (Germania), a început de pe poziția a doua.

– Trio-ul Jani-Dumas-Lieb a terminat pe locul al doilea, în ciuda dificultăților cu sistemul hibrid. Prototipul pilotat de Bernhard-Hartley-Webber a avut două pene de cauciuc și a fost întrerupt pentru mai mult de o oră și jumătate pentru reparațiile
daunelor rezultate (afectate fiind caroseria și cutia de viteze din față). În cele din urmă, a terminat cursa pe locul al cincilea în clasa sa.

– La începutul cursei, Hartley a efectuat cel mai rapid tur de circuit, în numai
1:58.431 min.

This entry was posted in Events and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *