Un mare pas inainte pentru Porsche in ceea ce priveste rezultatele si profitul

Cel mai de succes an din istoria companiei: în anul financiar 2016, Porsche AG a atins un nivel record al livrărilor, cifrei de afaceri, profitului operațional și numărului de angajați. Livrările au crescut cu 6%, la 237.778 de automobile, generând o cifră de afaceri de 22,3 miliarde de euro (reprezentând o creștere de 4%).

Foto: Porsche

Foto: Porsche

De asemenea, profitul operațional a crescut cu 14%, până la 3,9 miliarde de euro. Rentabilitatea vânzărilor, în special, a înregistrat o creștere impresionantă, de la 15,8% (2015), până la 17,4%. Până la sfârșitul anului 2016, numărul de angajați Porsche a crescut cu 13%, la nivel global, până la 27.612 de persoane.

„Bilanțul financiar de succes al anului trecut atestă eficiența strategiei noastre. La Porsche, creșterea generează valoare adăugată. Ne concentrăm pe clienti mulțumiți, câștiguri solide și locuri de muncă sigure”, a declarat Oliver Blume, Președintele Boardului Executiv al Porsche AG, la conferința de presă anuală din Stuttgart-Zuffenhausen.

Oliver Blume CEO Porsche

Oliver Blume. Foto: Porsche

„Cu o marjă de profit de peste 17%, Porsche rămâne, în continuare, unul dintre cei mai profitabili constructori de automobile din lume”, a subliniat Lutz Meschke, Vicepreședinte al Boardului Executiv și Membru în Boardul Executiv, Responsabil de Financiar și IT. „Secretul acestei realizări este gama noastră unică de produse și structura noastră eficientă de costuri.” De asemenea, strategia de acoperire a riscurilor pe termen lung a contribuit la rezultatele record pe care le-am obținut. „Ne așteptăm la o creștere moderată în ceea ce privește livrările și cifra de afaceri în anul financiar 2017, în ciuda incertitudinilor economice și politice din diferite regiuni ale lumii. În ceea ce privește profitul operațional, ne străduim să atingem valoarea din anul precedent, cu condiția ca ratele de schimb valutar să rămână stabile”, a continuat Meschke. „Vom face progrese datorită noului Panamera, în special datorită versiunilor sale plug-in hibrid și Sport Turismo”, a declarat Blume.

Porsche se pregătește pentru viitorul mobilității. Ca urmare, compania a crescut investițiile în cercetare și dezvoltare, iar în anul financiar 2016, valoarea a ajuns la 2,2 miliarde de euro. Constructorul auto investește în dezvoltarea de noi automobile plug-in hibrid și a modelului electric Mission E, precum și în procesul de transformare digitală. „Digitalizarea este mai mult decât o investiție în cele mai noi tehnologii. Aceasta deschide noi oportunități economice, crește beneficiile pentru clienți și eficientizează procesele”, explică Meschke. În 2016, compania a înființat Porsche Digital GmbH în Ludwigsburg și Digital Lab în Berlin. De asemenea, Porsche a achiziționat participații la fondul de capital de risc e.ventures și la furnizorul de servicii de parcare Evopark. „Pe termen mediu, ne dorim să generăm un procentaj de două cifre al vânzărilor obținute prin intermediul serviciilor digitale”, a spus Meschke.

Lutz Meschke, Vicepreședinte al Boardului Executiv și Membru în Boardul Executiv. Foto: Porsche

Lutz Meschke. Foto: Porsche

„În conformitate cu strategia Porsche 2025, pregătim compania pentru viitor”, a declarat Blume. „La Porsche, mobilitatea viitorului înseamnă atât noi tehnologii și electrificare, cât și mașini sport puriste. Punem accentul pe tradiție și modelăm mașina sport a viitorului”, a explicat CEO-ul Porsche.

This entry was posted in Business and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *