Porsche sarbatoreste aniversarea lui Walter Röhrl, unul dintre cei mai buni piloti din toate timpurile

”Genius on the wheels” este numele expoziției de la Muzeul Porsche din Zuffenhausen, care îl sărbătorește pe legendarul pilot de curse de raliu, Walter Röhrl, la împlinirea vârstei de 70 de ani. De pe 14 martie până pe 14 mai 2017, muzeul va expune numeroase automobile conduse de câștigătorul Campionatului Mondial de Raliuri, din anii în care acesta și-a creat și consolidat reputația de cel mai bun și versatil pilot din lume. Expoziția subliniază colaborarea îndelungată cu Porsche. Röhrl a fost brand ambassador și șofer de teste pentru producătorul de mașini sport din Stuttgart încă din 1993, iar în curând, un viraj de pe pista de testare a Centrului de Dezvoltare din Weissach îi va purta numele. Pentru a da startul acestei expoziții speciale, Röhrl și copilotul său de cursă lungă, Christian Geistdörfer, vor participa la o sesiune de autografe pe 14 martie, de la ora 11.

Walter Röhrl. Foto: Porsche

Walter Röhrl. Foto: Porsche

Născut pe 7 martie 1947, în Regensburg, Röhrl a avut toată viața o conexiune puternică cu brandul Porsche. Primul automobil deținut de acesta a fost un Porsche 356 B Coupé, de 75 cp. El a cumpărat mașina fără motor, din economiile sale. Chiar și din postura de șofer de fabrică, în atribuțiile căruia intrau testarea mașinilor Ford, Opel, Fiat, Lancia sau Audi, Röhrl și-a consolidat relația cu Porsche, prin intermediul curselor de raliu la care participa în propriul său 911. Porsche l-a angajat pe Röhrl – care era deja dublu campion World Endurance Championship – ca pilot de fabrică în 1981. Röhrl și-a început cariera în Campionatul German de Raliuri și a condus un 911 în Raliul San Remo la Campionatul Mondial de Raliuri.

Walter Röhrl, 1986. Foto: Porsche

Walter Röhrl, 1986. Foto: Porsche

Walter Röhrl este unul dintre puținii șoferi din istoria motorsport care a câștigat campionate mondiale atât la cursele de raliuri, cât și la cele de viteză. El s-a bucurat de succes în fiecare clasă și serie – TranAM, IMSA, hillclimbing (Pikes Peak) sau Campionatul German de Turisme.

Datorită abilităților de condus și de a capacității de a explica manevrabilitatea într-un mod simplu și precis, Walter Röhrl a continuat să influențeze tuningul și tehnologia mașinilor sport Porsche până în prezent. Evoluția modelelor supersport Porsche 959, Porsche Carrera GT și Porsche 918 Spyder poartă amprenta lui.

Walter Röhrl la volanul Carrera GT. Foto: Porsche

Walter Röhrl la volanul Carrera GT. Foto: Porsche

Alături de 365 B 1600 Coupé, expoziția de la muzeul Porsche va prezenta și Carrera GTS Rallye ”Monnet”, 911 SC Coupé San Remo și 924 GTP Le Mans din 1981, plus mașina de curse 911 Carrera 2 Cup și legendara Carrera GT.

Cariera în cursele de raliu a lui Röhrl este prezentată și prin intermediul unui exponat împrumutat de la muzeul Audi: ”cea mai brutală mașină din cariera mea motorsport” a fost Audi S1, a afirmat Röhrl.

This entry was posted in Events and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *