Departamentul Corporate Quality din cadrul Porsche asigura armonia culorilor in interiorul noului Panamera

La Porsche, calitatea extraordinară se regăsește în detalii. Calitatea este evidentă în interiorul automobilului în orice moment, dar atinge cote maxime atunci când nimic nu este ostentativ. Prin armonizarea culorilor, departamentul de Corporate Quality Porsche se asigură că toți clienții sunt mulțumiți pe deplin atunci când intră în contact cu materialele și culorile.

Departamentul Corporate Quality. Foto: Porsche

Departamentul Corporate Quality. Foto: Porsche

Frank Moser, vicepreședintele Corporate Quality Porsche, a declarat: ” Peste 600 de componente vizibile trebuie organizate într-o schemă cromatică omogenă. De vreme ce automobilele noastre sunt personalizate, acesta este un proces foarte complex.” De exemplu, interiorul noului model Panamera poate fi comandat în cinci variante monocrome și alte cinci variante în două culori. În practică, asta înseamnă că tot, de la covor la tot interiorul și la tapițeria plafonului, este în aceeași zonă cromatică și elementele sunt compatibile la nivel vizual, indiferent de cum bate lumina.

Culorile din interior sunt definite de designerii Porsche. Următorul pas este de a crea un eșantion de culoare primară, care este folosit pentru a alege pielea, vopselele, materialele plastice, țesăturile, covoarele și firele. Provocarea este de a alege tonul potrivit, astfel încât să nu existe neconcordanțe. Rezultatul poate fi considerat perfect abia atunci când componenta din interior formează o imagine uniformă în combinație cu toate componentele vizibile de același ton.

Cele mai subtile nuanțe de culoare sau variațiile nivelului de luciu de la suprafață determină armonia cromatică. ”Chiar și abaterile minime sunt percepute de ochiul uman, creând un mozaic vizual”, afirmă Simone Featt, Head of Colourmatching Interior, care lucrează cu echipa sa pentru a crea sentimentul de împlinire în interiorul tuturor modelelor.

Departamentul de Colour Matching Interior. Foto: Porsche

Armonizarea culorilor se bazează pe standardul înalt de calitate Porsche. Scopul armonizării culorilor este de a garanta că toate componentele din automobilele de producție nu au diferențe de culoare și, de exemplu, culoarea de interior Marsala se potrivește perfect cu noul Porsche Panamera.

Ajustările fine sunt realizate într-o cabină iluminată special. ”Drumul începe cu 18 luni înainte de a ajunge în departamentul de producție”, explică Fett, un inginer chimist. Ea arată diferite componente dintr-o fază timpurie, care variază de la alb la violet, dar nu se potrivesc deloc cu Marsala. Cinci factori joacă un rol uriaș în procesul de fabricație al componentelor: materialul, instrumentul, procesul, parametrii procesului și combinația pigmenților de culoare.

Simone Fett. Foto: Porsche

Fiecare ton este obținut folosind combinații diferite de pigmenți. Totuși, fiecare combinație reacționează diferit în funcție de material sau proces, ceea ce înseamnă că tonul de culoare poate fi diferit de cel menționat în specificații. În jur de 40 de materiale diferite sunt folosite în interiorul noului model Panamera și mai bine de 70 de furnizori sunt implicați în procesul de armonizare a culorilor pentru componentele cumpărate. ”A găsi calea către culoarea potrivită este un proces iterativ”, explică expertul Simone Fett. ”Este ca un mare puzzle. Treptat, habitaclul trece de la o imagine disonantă la un design omogen. Asta necesită un grad ridicat de precizie și o mare atenție pentru detalii”.

Înainte ca un interior să intre în producția de serie, au loc patru teste de culoare. Toate cele 600 de componente vizibile sunt integrate în caroseria brută. Atunci când componentele sunt plasate unele lângă altele, orice diferență devine vizibilă. Abaterile sunt înregistrate metrologic, utilizând un spectrofotometru. De exemplu, se poate întâmpla ca nuanța dorită de Marsala să conțină cantitatea potrivită de roșu, dar un pic prea mult albastru, iar culoarea finală să fie puțin închisă.

Mai mult, nivelul de luciu al suprafeței este înregistrat de un reflectometru. Valorile  calculate sunt folosite pentru a face toate ajustările necesare. La următorul examen de culoare va fi totul testat din nou – și, în mod ideal, tonul final va fi ales, sau cel puțin va fi aproape de varianta dorită. La măsurarea culorii, valoarea spectrului de reflexie va fi identificată folosind un sistem de culoare standardizat. Fiecare ton este definit cu un model sferic tridimensional.

O caracteristică specială este metamerismul: proprietățile pigmenților de culoare în diferite condiții de iluminat. Asta înseamnă că o componentă Marsala, care corespunde perfect culorii în lumina zilei, poate înregistra deviații în lumina artificială a garajului. Așadar, pigmenții de culoare trebuie combinați în așa fel încât să rezulte mereu un ton uniform în trei situații standard de iluminare. ”Putem comuta între lumini de culori diferite în studio, printr-o simplă apăsare de buton și putem evalua efectul culorii în fiecare situație”, explică Simone Fett.

Pe lângă tehnologia complexă și precisă utilizată, ochiul uman este cel care decide, în cele din urmă, asupra unui efect armonios în interiorul habitaclului. Obiectivul de a asorta culorile este obținut atunci când pasagerii habitaclului Porsche sunt pe deplin mulțumiți.

Departamentul de Colourmatching Interior. Foto: Porsche

Departamentul de Colourmatching Interior. Foto: Porsche

Cu toate acestea, departamentul de Colourmatching Interior nu contribuie numai la expertiza tehnică a materialelor, produselor chimice, culorilor și tehnicilor de fabricație din cadrul procesului de verificare a calității pentru pregătirea producției de serie, ci este implicat, dintr-un stadiu incipient, și în testarea fezabilității noilor tonuri și materiale din Porsche Design Studio.

This entry was posted in Business and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *