Campionii mondiali Porsche lupta in desert pentru titlul din clasamentul pilotilor

După ce a câștigat marele titlu în clasamentul global al constructorilor, echipa Porsche este hotărâtă să obțină și titlul din clasamentul piloților, în etapa finală FIA WEC 2016, care va avea loc pe 19 noiembrie, în Bahrain. Câștigătorii de anul acesta de la Le Mans – Romain Dumas, Neel Jani și Marc Lieb – au un avantaj de 17 puncte în fața următorului clasat, Toyota. Cu alte cuvinte, locul 5 cu prototipul 919 Hybrid este suficient pentru a le asigura titlul, chiar dacă Toyota câștigă și obține punctul pentru plecarea din pole position. Cerința principală este o cursă de șase ore fără greșeală.

Porsche 919 Hybrid. Foto: Porsche

Porsche 919 Hybrid și echipa Porsche formată din Romain Dumas, Neel Jani și Marc Lieb. Foto: Porsche

În timp ce echipa care pilotează prototipul cu numărul 2 se va lupta pentru a cuceri titlul, pentru echipa Porsche cu prototipul 1 va fi un weekend de-a dreptul emoționant. Trio-ul Timo Bernhard – Brendon Hartley – Mark Webber va pilota pe circuit pentru ultima dată în această formulă, la Bahrain, după ce fostul pilot de Formula 1 Mark Webber și-a anunțat retragerea din Motorsport la finalul acestui sezon. În continuare, Webber va rămâne alături de Porsche în rolul de reprezentant special al mărcii. Cei trei piloți, campionii mondiali en titre, au câștigat patru curse în acest sezon și se situează pe locul al IV-lea în clasamentul general al campionatului.

Pilotul Mark Webber. Foto: Porsche

Mark Webber. Foto: Porsche

Circuitul de F1 din Sakhir, cu o lungime de 5,41 km, va găzdui cea de-a treia cursă WEC din acest an care se va desfășura parțial pe întuneric, după cursele de la Le Mans și Austin. Cursa de șase ore va începe la ora 16:00 (ora locală), cu o oră mai târziu decât anul trecut, ceea ce înseamnă că piloții se vor confrunta cu lumina puternică de la apus încă de la începutul cursei (soarele apune la 16:45). Asfaltul mai rece, totuși, este binevenit pentru echipa Porsche, deoarece competiția se desfășoară la temperaturi ridicate. În orice caz, pista are un nivel de aderență scăzut, deoarece este în permanență acoperit de nisip fin din deșert.

„Șase victorii în opt curse, plus titlul câștigat recent în clasamentul constructorilor – este un bilanț intermediar fantastic”, a declarat Fritz Enzinger, vicepreședintele LMP1. „Sunt foarte mândru de echipa noastră. Toată lumea a dat tot ce a avut mai bun, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Pentru finală, ne vom uni din nou forțele pentru a cuceri iarăși titlul în clasamentul piloților, în Bahrain. Nu va fi ușor, dar cu siguranță va fi palpitant.”

Fritz Enzinger, vicepreședintele LMP1. Foto: Porsche

Fritz Enzinger, Vicepreședintele LMP1. Foto: Porsche

„Circuitul din Bahrain, precum și temperaturile mai ridicate, sunt mai puțin potrivite pentru prototipul nostru 919 Hybrid decât a fost circuitul din Shanghai, unde am avut, fără îndoială, cea mai rapidă mașină din competiție”, a declarat Andreas Seidl, liderul echipei Porsche. „Cea mai importantă este munca de echipă, pentru o pregătire și un set-up impecabile, fiabilitate, pauze rapide de alimentare și decizii strategice potrivite. Sigur că ne-ar plăcea să încheiem sezonul cu o victorie și cu titlul în clasamentul piloților, iar pentru asta, vom lupta cu toate forțele până la ultimul tur de circuit”.

Porsche 919 Hybrid. Foto: Porsche

Porsche 919 Hybrid. Foto: Porsche

Produs în Weissach, prototipul Porsche 919 Hybrid generează o putere totală de peste 900 CP. Motorul turbo V4, de 2 litri, cu combustie internă, ultra compact, pune în mișcare roțile din spate cu aproape 500 CP.

Informații și cifre relevante:

  • Cursa de 6 ore de pe Bahrain International Circuit este a noua și ultima etapă a FIA WEC 2016; cursa începe pe 19 noiembrie, la ora locală 16:00 (15:00 ora României).
  • În 2015, Porsche a terminat sezonul în Bahrain cu 6 victorii consecutive și cu titlul în clasamentul piloților. Locul 5 a fost suficient pentru a-i face pe Bernhard/Hartley/Webber campioni mondiali. Dumas/Jani/Lied au obținut prima mult așteptată victorie pe 2015.
  • Reglementările WEC în ceea ce privește eficiența limitează cantitatea de energie ce poate fi folosită la fiecare tură de circuit. În Bahrain, Porsche 919 Hybrid poate folosi 4,92 megajouli de energie electrică de la sistemele de recuperare a energiei și 1,896 litri de benzină.
  • La viteza normală de curse, Porsche 919 Hybrid trebuie să realimenteze la cel mult 32 de ture de circuit.
  • Realimentarea și schimbarea anvelopelor se face secvențial, nu în același timp. Doar patru mecanici pot lucra simultan la schimbarea anvelopelor și pot folosi numai un singur pistol pneumatic la un moment dat, ceea ce durează mult mai mult decât la cursele de Formula 1, de exemplu.
  • În mod normal, piloții se schimbă numai atunci când este nevoie de anvelope noi.
  • O tură de circuit pe Bahrain International Circuit are 5,41 km și include opt viraje la dreapta și șase la stânga. Cea mai lungă porțiune în linie dreaptă este la start-finish și măsoară 1,09 km.
  • Circuitul a fost deschis în 2004 și se află la aproximativ 30 km distanță de capitala Bahrain, Manama.
This entry was posted in Events and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *