Punct de meci pentru Porsche in lupta pentru clasamentul constructorilor. Urmeaza cursa de 6 ore de la Shanghai

Pe 6 noiembrie are loc cea de-a opta și penultima etapă a acestui sezon FIA World Endurance Championship. Anul trecut, în Shanghai, Porsche s-a detașat rapid în clasamentul constructorilor, iar ținta de anul acesta pentru cursa de șase ore pe circuitul chinezesc de Formula 1 este, în mod firesc, apărarea titlului. În acest sezon, până acum, echipa Porsche a obținut cinci victorii cu cele două prototipuri 919 Hybrid și conduce clasamentul constructorilor cu 264 de puncte, în fața Audi (204) și Toyota (174). Cu un avantaj de 59 de puncte, echipa ar putea începe să sărbătorească dacă diferența ar rămâne de minim 44 de puncte după cele șase ore de cursă.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

„Circuitul din Shanghai se potrivește mai bine cu caracteristicile prototipului 919 decât Fuji Speedway, unde am participat cel mai recent. Dar este o serie de alți factori care contează, iar la ultimele două curse am observat că competiția este cel puțin la același nivel cu noi”, a declarat Andreas Seidl, liderul echipei. „În Austin, la fel ca la Fuji, am avut probleme cu prototipul cu numărul doi, pentru că pe partea din față s-a lipit foarte mult cauciuc de pe pistă, ceea ce a afectat echilibrul mașinii până când am schimbat secțiunea față a caroseriei. În Shanghai, vrem să luptăm din nou pentru podium, împreună cu aliatul nostru de nădejde 919 Hybrid, printr-un efort infailibil al întregii echipe.

Foto: Porsche

Andreas Seidl. Foto: Porsche

În clasamentul global al piloților, trio-ul alcătuit din Romain Dumas, Neel Jani și Marc Lieb conduce cu 140 de puncte în fața următorilor clasați – piloții de la Toyota (117) și Audi (111.5). Pentru a-și asigura victoria, Dumas/Jani/Lieb ar trebui să-și extindă, în Shanghai, avantajul de la 23 de puncte la 26 de puncte. Echipa „prototipului-soră”, formată din Timo Bernhard, Brendon Hartley și Mark Webber, are 93,5 de puncte și se clasează pe locul al patrulea.

Produs în Weissach, prototipul Porsche 919 Hybrid generează o putere totală de 900 CP. Motorul turbo V4, de 2 litri, cu combustie internă, ultra compact, pune în mișcare roțile din spate cu aproape 500 CP.

Informații și cifre relevante:

  • Cursa de 6 ore de pe Shanghai International Circuit este a opta și ultima etapă a FIA WEC 2016; cursa începe pe 6 noiembrie la ora locală 11:00 (5:00 ora României).
  • Reglementările WEC în ceea ce privește eficiența limitează cantitatea de energie ce poate fi folosită la fiecare tură de circuit. În Shanghai, Porsche 919 Hybrid poate folosi 4,95 megajouli de energie electrică de la sistemele de recuperare a energiei și 1,910 litri de benzină.
  • La viteza normală de curse, Porsche 919 Hybrid trebuie să realimenteze la cel mult 31 de ture de circuit.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

  • Realimentarea și schimbarea anvelopelor se face secvențial, nu în același timp. Doar patru mecanici pot lucra simultan la schimbarea anvelopelor și pot folosi numai un singur pistol pneumatic la un moment dat, ceea ce durează mult mai mult decât la cursele de Formula 1, de exemplu.
  • În mod normal, piloții se schimbă numai atunci când este nevoie de anvelope noi.
  • O tură de circuit pe Shanghai International Circuit, pistă folosită pentru Marile Premii de Formula One din 2004, are nu mai puțin de 5,451 km.
  • Circuitul are 16 curbe – nouă la dreapta și șapte la stânga – dintre care cea mai cunoscută, ”snail corner”, de la începutul fiecărui tur – se consideră ca fiind o dublă curbă la dreapta.
  • Privit de sus, forma circuitului amintește de caracterele chinezești ”shàng”, care se traduc ”în sus” sau ”sus” și fac parte și din denumirea orașului Shanghai.
  • Shanghai International Circuit se află la aproximativ 40 km de centrul orașului.

Puteți urmări punctajul echipelor participante aici .

This entry was posted in Events and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *