A cincea generație de sportive pentru pistă: 911 GT3 RS

Noul 911 GT3 RS reprezintă a cincea generație a modelului sportiv ultra-performant și se poziționează imediat sub sportivele de cursă puriste. Reușind un tur complet pe cunoscutul circuit Nürburgring în numai 7 minute și 20 de secunde, 911 GT3 RS este chiar mai rapid decât Porsche Carrera GT, modelul care a reușit un tur complet în 7 minute și 29 de secunde, oferind totodată utilitate zilnică, această caracteristică tipică sportivelor Porsche de serie.

19520_786411244782231_3887468291272974822_n

Mașina dispune de un motor de șase cilindri fără supra-alimentare cu injecție directă care dezvoltă 500 CP. Șasiul și aerodinamica au fost reproiectate special pentru performanță optimă pe circuitele de curse. Design-ul din materiale ușoare se remarcă printr-un acoperiș cu elemente din magneziu, plasticul armat cu fibră de carbon (CFRP) utilizat pentru capotă, aripile frontale, clapetă spate și aripă spate.

11037885_786411128115576_8690375894535645132_n

Modelul accelerează de la 0 la 100 de km/h în 3,3 secunde și de la 0 la 200 de km/h în 10,9 secunde. Valoarea NEDC a consumului mixt este de 12,7l/100 de km. În plus, funcții precum decuplarea ambreiajului „pe liber” – similară cuplării ambreiajului cu transmisie manuală convențională – și limitarea vitezei prin butonul Pit Speed au fost personalizate pentru motorsport. Pe de o parte, acestea oferă pilotului mai multă libertate ca dinamică de drum și, pe de altă parte, oferă mai multă siguranță pe pistele de circuit.

11033186_786411101448912_3598196867127340823_n

Noul 911 GT3 RS este emblematic în ceea ce privește design-ul ușor. Acoperișul este construit din elemente din magneziu iar aripile frontale, capota frontală și capote motorului sunt proiectate din fibră de carbon, iar alte elemente ușoare sunt construite din materiale alternative. Astfel, modelul RS, cu o greutate de 1.420 de kg, are aproximativ 10 kg mai puțin decât 911 GT3. În plus, acoperișul cu elemente ușoare scade centrul de greutate al modelului ultra-performant, ameliorând dinamica laterală excelentă. Caroseria provine de la 911 Turbo, acest lucru demonstrând că 911 GT3 RS este un model de cursă, cu dotări aerodinamice specifice RS. Spoilerul frontal, care se apropie foarte mult de șosea și aripa mare spate sunt elemente care contribuie la aspectul robust al modelului.

sursă foto: Porsche

This entry was posted in Business and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *